شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در آذر رکورد زد

17:05 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۵۶۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بر اساس آمارها شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی در آذر سال جاری به بالاترین سطح سال ۱۴۰۱ رسیده است.

خبرگزاری میزان _ دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران اعلام کرد که در آذر ۱۴۰۱ شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی به بالاترین سطح در سال ۱۴۰۱ رسیده است؛ در این ماه شاخص تولید و فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۱۲.۹ و ۱۵.۷ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۲.۷ و ۳.۶ درصدی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش در این ماه رشته فعالیت خودرو و قطعات رکورد جدیدی ثبت و شاخص تولید و فروش آن به ترتیب رشد ۴۸.۴ و ۸۶.۷ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل ثبت کرده است.

همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت دارو به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده و نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۲۵.۶ درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش ۷ درصدی داشته است.

در آذر ۱۴۰۱ شاخص تولید و فروش رشته فعالیت ماشین آلات و تجهیزات روند صعودی خود در سال ۱۴۰۱ را ادامه داده و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب رشد ۳۵.۳ و ۹۵ درصدی را ثبت کرده است.

بر همین اساس در آذر ۱۴۰۱ نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی رشد مثبت ۰.۲ درصدی را ثبت کرده و رشد نقطه به نقطه به ۳۵.۴ درصد رسیده است.

میانگین سالیانه شاخص قیمت هم در آذر ۱۴۰۱ روند نزولی یکسال اخیر خود را ادامه داد و با ۲.۱ واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان ۴۹.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در این ماه رشته فعالیت دارو همانند آبان مجدداً با افزایش قیمت مواجه بوده و نرخ رشد ماهیانه ۹.۳ درصدی داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *