پیشگیری از ورود ۳ هزار پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان

8:44 - 26 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۵۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با اقدام دستگاه قضایی و شورای پیشگیری از وقوع جرم در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت شهرک امام (ره) بم، از ورود بیش از ۳ هزار پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل اظهار کرد: امروز مقرر شد حداکثر طی یک هفته آینده اسناد آماده شده مربوط به شهرک امام(ره) در اختیار مردم قرار گیرد و سایر اسناد مربوطه نیز صادر شود و با این اقدام مشکلات ۲۵ هزار نفر حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: دستگاه قضایی در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و قانون پیشگیری از وقوع جرم مصوب سال ۹۴ وظیفه دارد در حوزه اقدامات پیشگیرانه برنامه‌ریزی کند و سایر دستگاه های فرهنگی و اجتماعی نیز وظیفه دارند که با دستگاه قضایی همکاری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یاداور شد: در شهرستان بم شاهد مشکلاتی از جمله در حوزه شهرک حضرت امام(ره) و حاشیه شهر (شهرک قشمی) بودیم که بازدیدی از این منطقه انجام شده و در سال گذشته با برگزاری جلسه ای مقرر شد مشکلات این منطقه بررسی شود و به سمت و سویی رفته ایم که بسیاری از مشکلات این منطقه حل شده و به نتیجه رسیده است.

قویدل تصریح کرد: در خصوص حاشیه شهر نیز مقرر شد در اسرع وقت شورای پیشگیری شهرستان تشکیل جلسه داده و وظایف هر یک از دستگاه ها -که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان احصاء شده- به دستگاه ها ابلاغ شود تا حداکثر ظرف دو ماه آینده درباره حاشیه شهر، هر یک از دستگاه ها وظیفه خود را انجام دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با اقدام دستگاه قضایی و شورای پیشگیری از وقوع جرم در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت شهرک امام (ره) بم، از ورود بیش از ۳ هزار پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

وی گفت: دستگاه قضایی درباره وظیفه دستگاه ها مطالبه گری کرده و موضوعاتی که منجر به وقوع دعاوی و تشکیل پرونده می شود و برای مردم و جامعه مشکل ایجاد می کند را با پیش بینی های لازم شناسایی و رفع می کند و در این رابطه با هرگونه ترک فعل نیز توسط دادستان های استان برخورد قانونی لازم انجام می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: متاسفانه موضوع قاچاق سوخت در شرق استان به مرکز استان نیز کشیده شده و شمال استان را نیز درگیر کرده است که این موضوع به صورت ویژه و مستمر در مرکز استان توسط دستگاه اجرایی و قضایی پیگیری و رصد می شود و در شهرستان های شرق استان نیز دستگاه قضایی به موضوع ورود کرده و موضوعات رصد می شود و درباره جایگاه هایی که در ایمن موضوع همواری داشته باشند، اعلام جرم صورت می گیرد.

قویدل گفت: مصوباتی برای ساماندهی قاچاق سوخت انجام شده و امیدواریم با راه اندازی کامل سامانه های مربوطه از سوی اداره کل راهداری و شرکت پخش فرآورده های نفتی این موضوع به صورت ویژه پیگیری شود و دستگاه قضایی نیز با حساسیت ویژه این موضوعات را رصد کرده و با افراد متخلف برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *