نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی آغاز به کار کرد

9:57 - 22 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۹۶۳۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی دقایقی پیش در مجلس سابق شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار گروه جامعه در  مراسم افتتاح نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، سوگند منتظری نماینده دانش آموزان خارج از کشور گفت: پیشنهاد می‌کنیم امکان تاثیر بیشتر معدل در کنکور برای دانش آموزان خارج از کشور را فراهم کنیم. در تدوین و ارسال کتاب‌های خارج از کشور به گونه‌ای فعالیت کنید که دخالت این کشور‌ها در متون کتاب‌ها کمتر شود. درآستان حل مشکلات پیشنهاد می‌شود بین وزارت آموزش و پرورش با وزرای سایر کشور‌ها تفاهم نامه‌های مخصوصا با وزیر آموزش کویت امضا شود.

بنا بر این گزارش، وزیر آموزش و پرورش پیام رئیس جمهور به مجلس نهم دانش آموزی را قرائت کرد و در ادامه سید عباس صالحی اظهار داشت: نهمین دوره مجلس دانش آموزی را به فال نیک می‌گیریم چرا که این دوره به عنوان پنجمین دهه انقلاب نقطه رشدی محسوب می‌شود. با این دانش آموزان بود انقلاب رشد کرد و به  ثمر نشست.

۳۶ هزار شهید دانش آموز نماد مقاومت و عزت کشور هستند. این مجلس می‌تواند بیش از پیش موثر باشد. این مجلس نهادی فراجنسیتی، فراقومیتی، نهادی با انرژی متراکم جوانی است. رهبر معظم بر بی مانندی آن تاکید داشته و دارند. این نهاد با چند تعبیر قابل شناسایی است.

سید محمد صالحی در ادامه بیان داشت: این مجلس می‌تواند نهادی تمرین ورز باشد و مسئولیت جمعی و مردم سالاری را تمرین ورزی می‌کند. این مراکز به عنوان نهد‌های مشاور تصمیم سازی باید جدی‌تر گرفته شوند. و در فضای دانش آموزی بهتر مشارکت کنیم. جامعه ایرانی مدنی‌تر شده در فضای مشارکت سیاسی و اجتماعی مشارکت گرایانه‌تر شده است. آمار‌ها نشان دهنده این است که درسال ۷۳ تصمیم گیری‌ها ۷۰ درصد توسط مرد ۱۱ درصد توسط زن و بقیه به صورت مشترک گرفته می‌شد، اما الان پدر ۳۲ درصد در تصمیم گیری نقش دارد و بقیه به صورت جمعی تصمیم گیری می‌شود. مسیر نظام آموزشی ما امروز بسیار پیشرفت کرده و این مجلس یکی از نشانه‌های آن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نظام آموزشی مشارکت گرا و مدرسه‌های مشارکت گرا می‌تواند به پیشرفت پیشتر ما کمک کند. سند تحول مبتنی بر آموزش تربیت محور است. تربیت باید به اندازه آموزش در نظام آموزشی جدی گرفته شود. یکی از ساخت‌های تربیت در نظام آموزش تربیت هنری است. تربیت هنری فرصت‌های زیادی برای تقویت خلاقیت و تخیل کمک کند. تربیت هنری یکی از ابعاد شش گانه تربیت وجودی است. باید تربیت هنری از قالب‌های مختلف در نظام آموزشی ما مطرح است از طریق آموزش هنر و از طریق خلاقیت‌های هنری که هر سه بعد به همراهی‌های دانش آموزان نیازمند است.

 وی ادامه داد :نسل فردای ایران بدون تربیت هنری کاستی‌های وجودی را دارد. در آموز‌های عمومی هنری سهم آموزش‌های هنری بسیار متفاوت است ور کشور‌های مختلف از جمله کشور ما اولیا به درس‌های هنر کمتر توجه دارند و این دروس ملاک موفق بودن نیست. آموزش‌های عمومی هنر اگر جدی گرفته نشود جامعه هنری را نمی‌تواند در آینده پر افتخار کند.

صالحی گفت: چگونه می‌توان از طریق هنر را یادگیری را لطیف و نرم کرد. یادگیری از طریق هنر کمک می‌کند به شکوفایی خلاقیت‌ها و فرآیند‌های یادگیری را می‌تواند متحول کند. ۱۳ میلیون دانش آموز در کشور داریم و آفرینش‌های هنری در این بخش بسیار با اهمیت است. صدای کودکان نوجوانان و دانش آموزان بسیار در جامعه ما کم شنیده می‌شود. خلاقیت‌های هنری و ادبی دانش آموزان فرصت می‌دهد تا جامعه صدای این قشر را بشنود. نیاز داریم صدای کودکان نوجوانان را در صفای عمومی بشنویم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت :خلاقیت‌های هنری دانش آموزان فرصتی را برای شنیدن فراهم می‌کند و جامعه پویا جامعه‌ای است که صدای جامعه جوان خود را بشنود. کارکرد مهم میدان دادن به حبات‌های ادبی این است که فرصت شنیدن این صدا را به دانش آموز بدهد. این امر همچنین فرصت مهارت آموزی را به دانش آموزان می‌دهد. استعداد‌های بسیاری در کشور ما به صورت بالفعل و بالقوه وجود دارد. در سال تعداد زیادی فیلم و آثار هنری در کشور ساخته می‌شود سالی است ۱۴ هزار کتاب چاپ می‌شود پشت این آثار استعداد‌های زیادی نهفته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *