رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری سمنان: اشتغال در دستگاه قضایی نباید با ایفای وظایف مادرانه بانوان در خانواده‌ها منافات داشته باشد

15:06 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۳۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: اشتغال در دستگاه قضایی نباید با ایفای وظایف مادرانه از سوی بانوان در خانواده‌ها منافات داشته باشد.

خبرگزاری میزان- به مناسبت میلاد با برکت حضرت فاطمه زهرا(س) نشست رئیس کل دادگستری سمنان با بانوان شاغل در دستگاه قضایی استان در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.

 محمد جعفر عبدالهی در این نشست ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته زن ، گفت: خدارا شاکریم افتخار میزبانی بانوان شاغل اعم از قضایی و اداری را در دستگاه قضایی استان داریم ؛ اگر در فضائل حضرت زهرا (س) بخواهیم خصیصه ای را برشماریم ، برترین فضیلت آن بانو بندگی خداست و این بندگی در عمر شریف آن حضرت مستمر بوده و نه تنها در دوران عمر با برکت ایشان سکون و فرود نداشته بلکه همراه با فراز و صعود بوده است .

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه به اسوه بودن بانوی دوعالم برای جهانیان اشاره و افزود: آن بانوی بزرگوار اسوه ی حسنه برای عالمیان و جمیع ائمه طاهرین (ع) بوده و بنا به فرمایش امام حسن عسگری (ع)، ما حجت خداوند برمردم هستیم وحضرت زهرا (س) حجت خدا بر ماست .

عبدالهی در اشاره به اشتغال بانوان در دستگاه قضایی استان اظهار کرد: از افتخارات دستگاه قضایی استان این است که یک سوم جمعیت شاغلین در دادگستری کل استان سمنان اختصاص به بانوان دارد . در زمینه ارتقاء اداری شایستگی های اشخاص مورد توجه بوده و به همین منظور بسیاری از بانوان شاغل، دارای مناصب مدیریتی هستند .

وی به اهمیت ایفای نقش مادرانه در بطن و متن خانواده تاکید و تصریح کرد: دین مبین اسلام فضیلت مدار و انسان محور بوده و به انسانها حیات طیبه بخشیده است ؛ دستگاه قضایی استان می بایست به ایفاء نقش مادرانه بانوان شاغل در خانواده ها توجه ویژه ای داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد : در برنامه ریزی های بعمل آمده، به نقش آفرینی بانوان به گونه ای توجه شده است تا فضای فیزیکی وامور محوله ، متناسب با وضعیت روحی، جسمی و شأن آنان باشد . به دنبال ایجاد مضایقه و تحمیل امور، خارج از توان بانوان و هیچ یک از کارکنان نیستیم، امیدواریم جدیت در انجام تکالیف سازمانی بیش از گذشته پیگیری شود.

این جلسه همزمان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس برای سایر حوزه های قضایی با حضور روسا، دادستان های عمومی وانقلاب و بانوان شاغل در آن مراجع قضایی برگزار و برخی از بانوان آن حوزه های قضایی، صریح و بدون دغدغه به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *