رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کودکان افغانستانی در خطر مرگ ناشی از سوء تغذیه و گرسنگی

16:00 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۵۳۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هزاران کودک افغانستانی در خطر مرگ بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی قرار دارند.

خبرگزاری میزان - تعداد افرادی که در افغانستان با سطوح شدید گرسنگی روبرو هستند به حدود 7 میلیون نفر افزایش یافته است.

 به گزارش «رلیف وب»، در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد تعداد افرادی که در افغانستان با سطوح شدید گرسنگی روبرو هستند به حدود 7 میلیون نفر افزایش یافته است.

در سال 2019، تعداد افغانستانی‌‌هایی که از گرسنگی شدید رنج می‌بردند، 2.5 میلیون نفر بود، اما در حال حاضر این رقم به 7 میلیون نفر رسیده است.

تعداد افرادی که با سطوح شدید گرسنگی در جهان مواجه هستند، از 16.1 میلیون نفر از سال 2019 در هشت کشوری که بدترین آسیب را دیده‌اند، در بحبوحه بحران بی‌سابقه جهانی گرسنگی با افزایش شرایط قحطی، تقریباً 57 درصد افزایش یافته و به 25.3 میلیون نفر رسیده است.

کشورهایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند افغانستان، آفریقای مرکزی، کنگو، هائیتی، سومالی، سودان جنوبی، سودان و یمن هستند؛ افغانستان بیشترین تعداد افرادی را دارد که با سطوح شدید گرسنگی روبرو هستند.

مدیر «صندوق نجات کودکان» در این باره می‌گوید: در افغانستان متوجه می‌شویم که کودکان آنقدر گرسنه هستند که نمی‌توانند آنچه را که در مدرسه آموخته‌اند به خاطر بیاورند؛ در نتیجه سوءتغذیه، آنها همچنین بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های تهدید کننده زندگی مانند وبا هستند.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده که 70 درصد از مردم افغانستان قادر به تامین نیازهای غذایی ضروری و غیر غذایی نیستند؛ پیش از این دبیرکل سازمان ملل نسبت به «بحران انسانی در آستانه یک فاجعه» ابراز نگرانی کرده است.

در این کشور با جمعیت حدود 40 میلیون نفر، حدود 23 نفر میلیون‌ نفر به کمک غذایی نیاز دارند در حالی که 95 درصد آنها مصرف غذای کافی ندارند.

بحران فزاینده بشردوستانه در افغانستان جان بیش از نیمی از جمعیت این کشور را به خطر انداخته است و تأثیر نامتناسبی بر زنان و کودکان دارد. نزدیک به 4 میلیون آواره داخلی و نزدیک به 3.5 میلیون نفری که به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند نیز بسیار آسیب‌پذیر هستند.

در این بین تحریم‌های آمریکا و مسدود شدن دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان از سوی این کشور منجر به محرومیت از کمک‌های ضروری برای مردم افغانستان شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *