گاز 1600 مشترک بدمصرف تهرانی قطع شد

15:37 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۵۲۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیر عامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به اینکه تهران پرمصرف‌ترین استان کشور است، گفت: از روز گذشته گاز ۱۶۰۰ مشترک بدمصرف را در تهران قطع کردیم.

خبرگزاری میزان _ محمد هدایی‌پور, مدیر عامل شرکت گاز استان تهران، در گفت‌وگو با رادیو تهران در رابطه با وضعیت مصرف گاز گفت: با افزایش مصرف گاز، از روز گذشته گاز 1600 مشترک بدمصرف را در تهران قطع کردیم.

وی با اشاره به اینکه مصرف گاز در روز گذشته به 125 میلیون متر مکعب رسیده است، اعلام کرد: استان تهران حدود یک ششم گاز کشور را مصرف می‌کند و به عنوان پرمصرف‌ترین استان معرفی شده است.

6 برابر سرانه مصرف دنیا گاز مصرف می‌شود

هدایی‌پور با بیان اینکه ایرانی‌ها حدود 5/5 الی 6 برابر سرانه مصرف دنیا را مصرف می‌کنند، تصریح کرد: مصرف گاز در کشور ما بسیار بالاست و این به دلیل 2 امر است، یکی فرهنگ مصرف و دیگری زیرساخت‌هایی که باید ایجاد می‌شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران اظهار کرد: منظور از زیرساخت‌ها در واقع نوع ساختمان‌سازی و معماری در کشور است که ما در مقررات ساختمان مبحثی به نام مبحث نوزدهم داریم که فقط موضوع آن انرژی در ساختمان است که متاسفانه کتابچه و مقررات آن تدوین‌شده اما به دلیل عدم رعایت این مبحث مصرف در ساختمان‌ها بسیار بالا است.

وی در رابطه با اقدامات انجام‌شده در موضوع صرفه‌جویی مصرف گاز، بیان کرد: تقریبا اوایل آذر بود که برای حدود 26 هزار مشترک اخطار اعلام کردیم که در دهک یازده و دوازده قرار دارند. ما مصرف‌کنندگان را به دوازده دهک تقسیم کردیم، سه دهک اول که مصرف بهینه دارند و اگر سی درصد کمتر از سال گذشته مصرف خود را کاهش دهند تعرفه آن‌ها رایگان می‌شود اما اگر در همین بازه نیز مصرف کنند تعرفه قبض آن‌ها کمتر از سی الی چهل هزار تومان در ماه است.

هدایی‌پور همچنین اعلام کرد: دهک‌های 4 تا 6 را 30 درصد اضافه‌تر، دهک‌های ششم تا دهم را حدود 50 درصد جریمه می‌کنیم، اما دهک‌های یازدهم و دوازدهم را به عنوان بدمصرف‌ نامگذاری می‌کنیم یعنی اشخاصی که حقوق بقیه را تضییع می کنند. اول آذر به این گروه اخطار دادیم که باید مصرفشان را تنظیم کنند، که با وجود هشدارها گاز حدود 1600 مشترک بدمصرف را قطع کردیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران با بیان اینکه اکثر مشترکان بدمصرف در بخش خانگی بوده‌اند، گفت: گاز مشترکان بدمصرف با تعهد به اصلاح مصرف یا رفع ایرادات ساختمانی خود وصل می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: اگر این مشترکان در یک فرصت 10 روزه به تعهدات خود عمل نکنند گاز آن‌ها مجددا قطع می‌شود.

هدایی‌پور با بیان صرفه‌جویی 2 میلیون مترمکعبی در روزهای گذشته، گفت: با تعطیلی اماکن دولتی در روزهای گذشته توانستیم 2 میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *