رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سابقه حقوق بشری استرالیا تحت الشعاع نقض حقوق بومیان و پناهجویان

15:09 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۵۲۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رفتار پلیس استرالیا با بومیان، پناهجویان و سرکوب معترضان به بحران‌های اقلیمی موارد اصلی نقض حقوق بشر در این کشور به شمار می‌روند.

خبرگزاری میزان  - گزارش جدید نشان می‌دهد که سابقه حقوق بشر استرالیا به دلیل موضوعات مختلف بسیار تضعیف شده است.

 به گزارش «ای‌بی‌سی»، به گفته دیده بان حقوق بشر، رفتار استرالیا با بومیان، پناهندگان و معترضان به آب و هوا، به سابقه دولت این کشور در موضوع حقوق بشر تاثیر بسیاری گذاشته است.

مردم بومی استرالیا همچنان در زندان‌ها بیش از حد حضور دارند و مرگ و میر آنها در بازداشت پلیس در سال گذشته افزایش یافته است.

گزارش سالانه این نهاد حقوق بشری مواردی را شناسایی کرد که استرالیا در حمایت از حقوق کودکان و اقدام در مورد تغییرات آب و هوایی کوتاهی کرده است.

در استرالیا، این گزارش نشان می‌دهد که مردم بومی و جزیره‌نشینان تنگه تورس همچنان بیش از حد در زندان‌ها حضور دارند و 29 درصد از بازداشت‌شدگان را تشکیل می‌دهند، علیرغم اینکه تنها 3 درصد از جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهند.

این گزارش  به افزایش مرگ و میر بومیان در بازداشت اشاره کرد، از جمله مرگ «ورونیکا نلسون» در ویکتوریا، جایی که تحقیقات نشان داد او در روز مرگش از شدت درد در حضور افسر زندان فریاد می‌زد.

تعداد مرگ و میر بومیان در بازداشتگاه‌های استرالیا در سال 2022 به 17  نفر رسید، در مقایسه با 11 مورد در سال 2021.

«سوفی مک‌نیل»، محقق دیده‎بان حقوق بشر، می‌گوید: آنچه که این گزارش جهانی آشکار می‌کند این است که شکست استرالیا در حمایت از حقوق در داخل این کشور واقعا به سابقه این کشور آسیب می‌زند.

سرویس حقوق بشری بومیان استرالیای غربی می‌گوید: فقدان تهویه مطبوع در زندان «روبورن» می‌تواند کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق بشر را نقض کند؛ شرایط در این زندان منطقه‌ای روبورن استرالیای غربی که عمدتا زندانیان بومی را در خود جای داده است «غیر انسانی» است.

گزارش دیده بان حقوق بشر همچنین به قصد دولت فدرال استرالیا برای ادامه سیاست اخراج و بازگرداندن پناهجویان که بیش از یک دهه پیش به اجرا گذاشته شد، اشاره می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *