اغتشاشات اخیر، نان اغذیه‌فروشان «سی‌تیر» را آجر کرد

13:56 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۵۱۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیر مجموعه گذرگاه گردشگری سی‌تیر با اشاره به کاهش 50 درصدی فروش اغذیه‌فروشان این مجموعه نسبت به سال گذشته، گفت: اغتشاشات اخیر عامل اصلی این کاهش بوده است.

خبرگزاری میزان - چند سالی است برخی از خیابان‌های معروف پایتخت میزبان دکه‌های غذایی موسوم به غذاهای خیابانی است.

یکی از این خیابان‌های معروف و قدیمی در عرضه غذاهای خیابانی «سی تیر» است که چند سالی است توانسته مشتریان ثابت و گردشگران زیادی به خود جذب کند‌.

ساعت‌کاری این خیابان 11 صبح تا ۲ بامداد است و در کنار غرفه‌های غذایی آن که عامل شهرت آن شده، غرفه‌های سوغات محلات و صنایع دستی نیز وجود دارد.

اما اگر این شب‌ها سری به این خیابان زده باشید متوجه خلوتی و کاهش تردد آن خواهید شد تا جایی که فروشندگان از کاهش مشتری در این شب‌های سرد زمستانی گلایه دارند.

برخی از آن‌ها اعتقاد دارند اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر باعث کاهش فروش آن‌ها شده است تا جایی که تنها توان پرداخت کرایه غرفه‌ها را ندارند.

غرفه‌هایی که اجاره‌بهای ماهانه آن‌ها از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود و اجاره برخی از آ‌ن‌ها با توجه به نوع عرضه کالای خود به ۵۰ میلیون تومان در ماه می‌رسد.

برخی از آن‌ها می‌گویند فروش زمستانی آن‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت شدیدی پیدا کرده است و مردم کمتر به این خیابان پر از خوراکی سر می‌زنند.

در این رابطه سهیل شریفی، مدیر مجموعه گذرگاه گردشگری سی‌تیر به میزان گفت: فروش اغذیه‌فروشان نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است. این کاهش بیشتر به دلیل اغتشاشات بوده است تا گرانی مواد غذایی.

وی اعلام کرد: اغذیه‌فروشان در چند وقت اخیر به دلیل مسائل پیش‌آمده توان پرداخت اجاره‌بها و هزینه‌های نیروهای اجرایی خود را نداشتند.

شریفی با اشاره به اثرگذاری افزایش قیمت مواد غذایی و نیروهای اجرایی در کاهش سود غرفه‌های این گذرگاه گردشگری، گفت: به دلیل افزایش هزینه‌ها تمهیداتی که برای غرفه‌داران در نظر گرفته شده بود اثر چشم‌گیری نداشت.

وی در رابطه با کمک شهرداری به این فروشندگان نیز گفت: شهرداری متاسفانه به این فروشندگان کمکی نکرد و تنها توانستیم از طرف مجموعه برخی تخفیفات را برای آن‌ها در نظر بگیریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *