رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حیدری: در نبود VAR داوران زجر می‌کشند/ این تکنولوژی وارد فوتبال نشود خانه نشین می‌شویم

12:13 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۴۹۹۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
داور فوتبال کشورمان گفت: اگر نتوانیم لایسنس VAR را بگیریم مجبوریم فقط در بازی‌های داخلی سوت بزنیم.

خبرگزاری میزان - بیژن حیدری در حاشیه کلاس نیم فصل داوران فوتبال، اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*مطمئن باشید با برگزاری این کلاس‌ها خیلی تغییر ایجاد خواهد شد. اشتباهات نیم فصل اول و تصمیمات دوگانه در بعضی بازی‌ها بررسی می‌شود. مثلا در صحنه ای بازیکن کارت زرد گرفته ولی در یک بازی دیگر کار قرمز داده شده است. این ها مشخص می شود که همه یک تصمیم یکسان بگیرند. اشتباهات به صورت کاربردی بررسی می شود. خود داور در مورد تصمیمی که در طول بازی گرفته توضیح می دهد و می گوید چرا در آن لحظه اشتباه کرده است.

*کلاس خوبی به مدرسی مسعود مرادی با وجود اینکه زمانش کم بود برگزار شد. اشتباهات به داور گوشزد می شود. اگر نکته مثبتی باشد بررسی می شود که بقیه هم استفاده کنند. نکات مثبت هم زیاد داشتیم. در مورد همه این ها نتیجه گیری می شود که نیم فصل دوم بهتری داشته باشیم. علیرغم محدودیت ها، فشارها، هوای سرد، ویروس جدیدی که شایع شده، آمادگی بدنی داوران مطلوب است. مطمئنم نیم فصل دوم بهتری خواهیم داشت.

*در نبود VAR داوران زجر می‌کشند؟ واقعا همین است. می دانیم که فدراسیون با وجود محدودیت و فشارهای موجود تلاش خودش را می‌کند. جلسات مستمری با فیفا برگزار می شود. همه ما به خصوص داوران بین المللی خیلی دوست داریم که این اتفاق زودتر بیفتد چون باعث محدودیت در ابلاغ های خارج از کشور ما هم شده است. فقط می‌توانیم در بازی‌هایی شرکت کنیم که بدون VAR باشد. با این روند AFC ‌و فیفا تمام بازی‌ها به سمت استفاده از این سیستم می‌رسد. اگر به آن روز برسد و ما نتوانیم لایسنس‌اش را بگیریم شاید مجبور به خانه نشینی شویم و فقط در بازی های داخلی سوت بزنیم.

*سیستم ارتباط رادیویی؟ می خواستند تهیه کنند ولی با توجه به اینکه برای استفاده از VAR‌ نیاز به هدست 8 کاناله است صبر کردند در آن موقع تهیه شود تا یکبار هزینه صورت بگیرد. به همین خاطر در نیم فصل دوم فقط بازی هایی می توانیم داشته باشیم که یا خود داوران به صورت شخصی هدست را داشته باشند یا بعضی از تیم ها هستند این سیستم را در ورزشگاه خودشان دارند و در اختیار داوران قرار می دهند. بقیه بازی ها اگر این سیستم را نداشته باشیم، نمی توانیم استفاده کنیم. استفاده از هندزفری و ایرپاد هم تقریبا منتفی شده است.

*پرداختی به داوران؟ خوب بوده و تقریبا به روز شده، همان چیزی که مصوبه گذشته بوده را تقریبا پرداخت می کنند ولی تقریبا بهتر از سال های قبل است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *