حمایت از اقتصاد سبز در قانون بودجه و صندوق توسعه ملی

13:29 - 01 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۴۵۹۴۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان محیط زیست کشور با اعلام خبر حمایت از اقتصاد سبز در قانون بودجه و صندوق توسعه ملی گفت: انتظار داریم توزیع بنزین یورو 4 در سال جاری به صورت کامل در کشور محقق شود.

: رئیس سازمان محیط زیست کشور با اعلام خبر حمایت از اقتصاد سبز در قانون بودجه و صندوق توسعه ملی گفت: انتظار داریم توزیع بنزین یورو 4 در سال جاری به صورت کامل در کشور محقق شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، معصومه ابتکار در شانزدهمین همایش ملی زمین پاک و اهدای جایزه به 86 واحد صنعتی و خدماتی سبز که با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت،الساندرو آمادیو نماینده سازمان تولید صنعتی ملل متحد در ایران (یونیدو) و جمعی از مدیران کل استانی برگزار شد با اعلام خبر در نظر گرفتن پیش بینی های قانونی برای حمایت از انگیزه صنعت سبز خاطر نشان کرد: در قانون بودجه و صندوق توسعه ملی پیش بینی هایی در این خصوص صورت گرفته است.

ابتکار با بیان این که برای تحقق توسعه پایدار باید بینش واقع بینانه ای در بهره برداری از ذخایر ملی داشته باشیم، اذعان کرد: رئیس جمهور از همان روزهای آغاز به کار دولت اقتصاد سبز را در برنامه های خود قرار داد.

تحقق اقتصاد سبز دیگر شعار نیست
وی افزود: می توان رشد اقتصادی را همراه با کاهش تخریب های زیست محیطی داشت به این معنی که تحقق اقتصاد سبز از حالت شعاری خارج شده و امری شدنی است، زیرا در حال حاضر کشوری همانند لهستان در بازده زمانی 20 ساله رشد اقتصادی خود را 5 برابر کرد و گازهای گلخانه ای خود را 30 درصد کاهش داد.

محقق نشدن محاسبه ارزش اقتصادی تخریب های زیست محیطی در برنامه چهارم
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه قرار بود ارزش اقتصادی تخریب های زیست محیطی محاسبه شود خاطر نشان کرد: متاسفانه این امر محقق نشد. در دولت هفتم افزایش رقابت تولید کنندگان و صنعت گران را به منظور تحقق اقتصاد سبز کلید زدیم که متاسفانه در سال های گذشته با رکود روبرو شد.

ابتکار افزود: در ماه های ابتدایی دولت تلاش کردیم انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز را به صورت علمی سنجش کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست و نگاه دولت در زمینه حفاظت از محیط زیست بسیار شفاف و انضباطی است، گفت: وجود استانداردهای بین المللی، تعهدات اجتماعی در بخش اقتصاد و ایزوها عامل انگیزشی موثری برای توسعه پایدار است.

رعایت ممیزی در بخش انرژی برابر با کاهش قیمت ها در این بخش
ابتکار با تاکید بر اینکه در صورت رعایت ممیزی های در بخش انرژی قیمت حامل های انرژی واقعی تر می شوند، بیان کرد: همچنین بازگردانی و بازیابی آب منجر به کاهش چشم گیر قیمت آن و اقتصادی شدن این ثروت طبیعی می شود.

رئیس سازمان محط زیست کشور با اشاره به وضعیت تحریم های در نظر گرفته شده از سوی مجامع بین المللی علیه ایران خاطر نشان کرد: تصور نمی کردیم با وجود معضل تحریم ها بتوانیم سوخت یورو4 را در 6 کلان شهر توزیع کنیم و مقدار چشم گیری آلودگی کلان شهرها را کاهش دهیم. انتظار داریم توزیع بنزین یورو 4 در سال جاری به صورت کامل در کشور محقق شود و شاهد کاهش چشم گیر آرماتیک و بنزن باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *