20 نفر از زندانیان استان ایلام به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر آزاد شدند

9:53 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۴۶۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر 20 زندانی استان ایلام به بهره گیری از ارفاقات قانونی از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده برگشتند.

خبرگزاری میزان - عمران علی‌محمدی با اشاره به دستور ریاست قوه قضاییه در روز 19 دی مبنی بر بررسی مجدد و پالایش پرونده های زندانیان به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر اظهار کرد: در این راستا با حضور مسئولین قضایی استان در زندان ها پرونده کلیه زندانیان و قرارهای بازداشت مورد بررسی مجدد قرار گرفت و در نهایت تعداد 20 نفر از واجدین شرایط با بهره مندی از ارفاقات قانونی آزاد شدند.

وی افزود: همچنین در ضمن پایش و بررسی انجام شده به تعداد 18 نفر از زندانیان واجد شرایط مرخصی اعطا شد تا این ایام فرخنده را در کنار خانواده های خود باشند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام اظهار کرد:حل مشکلات زندانیان، کاهش جمعیت کیفری، بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از اهم برنامه‌هایی است که در دادگستری استان به آن پرداخته می‌شود.

علی محمدی گفت: در فرآیند اجرای طرح پایش و غربالگری رصد و کنترل مستمر در چرخه اصلاح و تربیت زندانیان و همچنین اشراف اطلاعاتی دقیق نسبت به وضعیت آن ها از حیث کمی و کیفی با تهیه و تنظیم فرم‌های اطلاعاتی برای اعطای تسهیلات قضایی به صورت مستمر در حال انجام است.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های ارفاقی قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس گامی مؤثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد و لازم است رؤسا، دادستان‌ها و قضات استان در بهره گیری از این ظرفیت‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان از تلاش های بی‌وقفه قضات و مسئولان و کارکنان زندان‌های استان تقدیر کرد و گفت: فراهم‌سازی زمینه اصلاح و بازپروری زندانیان با تلاش سنگربانان اصلاح و تربیت محقق می‌شود و مراجع قضایی در این راستا همواره از آنان حمایت می کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *