رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کمیته ویژه رسیدگی به پرونده‌های جرایم خشن در دادستانی زرند تشکیل شد

9:15 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۴۵۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان زرند استان کرمان از تشکیل کمیته‌ای در دادسرا عمومی و انقلاب این شهرستان ویژه پیگیری جرائم خشن علیه تمامیت جسمانی و مسئله سرقت‌ها، خصوصاً سرقت‌هایی که همراه با خشونت و زورگیری هستند،خبر داد.

خبرگزاری میزان - ابوالفضل فرحبخش اظهار کرد:پس از دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر تشکیل کمیته ویژه برای مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری‌ها با کمک ضابطین،رسیدگی به این موضوع در درستور کار سیستم قضایی شهرستان قرار گرفت.

وی اعلام کرد: متعاقب زحمات شبانه روزی مجموعه قضایی و انتظامی شهرستان زرند،تاکنون تمامی پرونده های قتل،منتهی به شناسایی و دستگیری قاتلین شده و مجرمان به دستگاه قضایی جهت تحمل کیفر معرفی شده اند.

وی بیان کرد:متعاقب شناسایی و دستگیری قاتلین راننده خودروی ترانزیتی تابع کشور افغانستان، جلسه شورای پیشگیری از وقوع بزه شهرستان زرند تشکیل شد و راهکارهای برخورد با مجرمان جرایم خشن و سارقان مسلح مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دادگستری شهرستان زرند افزود: با توجه به اهمیت نقش امنیت جامعه چه امنیت مالی و چه امنیت روانی و جانی، دستگاه قضایی و مجموعه حاکمیت وظیفه دارند همه توان خود را به کار گیرند تا برای مردم این امنیت ایجاد شود.

وی با هشدار به مجرمان جرائم خشن و سنگین، تاکید کرد: کسانی که به هر نحوی سلاح سرد یا گرم استفاده کنند؛ چنین اقداماتی از مصادیق محاربه محسوب می‌شود و بدون چشم‌پوشی اشد مجازات در انتظار این افراد شرور خواهد بود.

فرحبخش گفت: مردم چنانچه شاهد بروز چنین حوادثی بودند،می‌توانند در این زمینه همکاری کرده و با تلفن‌های همراه خود مستندسازی کنند و در اختیار پلیس و نیروهای امنیتی قرار دهند .

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *