دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله

17:50 - 23 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۴۱۰۴
وزیرامورخارجه کشورمان در جریان سفر به لبنان با دبیر کل حزب الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان و هئیت همراه وزیر خارجه حضور داشتند، در خصوص آخرین تحولات منطقه به خصوص لبنان و فلسطین بحث و گفت‌وگو شد.

همچنین در این دیدار در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی و آمادگی محور مقاومت در برابر حوادث و تحولات جدید منطقه ای و بین المللی بحث وتبادل نظر شد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه در جریان آخرین تحولات مرتبط با روند سیاسی لبنان و موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور قرار گرفت.

امیرعبداللهیان همچنین بر اهمیت تلاش همه طرف‌های لبنانی به منظور تکمیل روند سیاسی در این کشور تاکید کرد و تسریع در این روند انتخاب رئیس جمهور مبتنی بر توافق سیاسی همه طرف‌های لبنانی خارج از هرگونه مداخله و فشار خارجی را به نفع مردم لبنان و نیز منطقه دانست.

ابعاد مختلف موضوع فلسطین، وضعیت گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو و تبادل نظر در این دیدار بود.

در تبادل نظر به عمل آمده، از استحکام و قوت حداکثری مقاومت در فلسطین و نیز انسجام و هماهنگی محور مقاومت در منطقه در مقابله با هرگونه شرارت احتمالی و تهدیدات ناشی از تحولات جدید سیاسی و امنیتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اطمینان حاصل شد.

تحولات سوریه و آخرین وضعیت روند مبارزه با تروریسم در برخی مناطق آلوده در این کشور، از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر طرفین بود؛ ابعاد مختلف روند سیاسی این کشور و نیز مسائل منطقه ای مرتبط با موضوع سوریه مورد مشورت قرار گفت.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این دیدار در جریان تحولات اخیر ایران قرار گرفت و وزیر امور خارجه وی را در جریان روند شکل گیری اغتشاشات اخیر و نقش برخی طرف‌های مشخص خارجی در دامن زدن و تحریک این اغتشاشات و شکست قطعی آن قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین دبیرکل حزب‌الله لبنان را از آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای برای رفع تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران مطلع کرد.

روند گفت‌وگوی ایران و عربستان و نیز تحولات یمن از دیگر موضوعات مهم مورد مشورت و تبادل نظر در این دیدار بود.

امیرعبداللهیان در خصوص گفت‌وگوهای مهم و ضروری خود با سید حسن نصرالله در توییتی نوشت: با آقای سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت‌وگوهایی مهم و ضروری داشتم؛ در راستای تامین حداکثری امنیت منطقه، مقاومت بی‌تردید در بهترین شرایط خود قرار دارد؛ گفت‌وگو و همکاری موثر منطقه‌ای، بهترین گزینه برای امنیت، پیشرفت و توسعه جمعی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *