رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعطای مرخصی به 552 نفر از زندانیان استان سمنان به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س)

16:51 - 23 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۴۰۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: مجموعاً به 552 نفر از زندانیان مستعد شرایط قانونی اعم آقایان و بانوان مرخصی پنج روزه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اعطاء و همچنین در استان سمنان هیچ بانوی زندانی بلاتکلیف محبوس نیست.

خبرگزاری میزان_ همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان به همراه دادستان مرکز استان و سرپرست دادسرای انقلاب شهرستان سمنان به زندان مرکزی سمنان به مدت ۳ ساعت با حضور در بند نسوان به صورت ویژه و اختصاصی با تمامی بانوان محبوس در آن بند دیدار چهره به چهره و بدون واسطه داشتند و شنونده مطالب و مسائل آنان بودند‌.

محمد جعفر عبدالهی در مورد این بازدید گفت: به منظور جامه عمل پوشاندن به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای بهره مندی زندانیان زن در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ارفاقات قانونی ، بلافاصله به تمامی روسا، دادستان ها و مسئولین زندان‌های سراسر استان سمنان ابلاغ تا رسیدگی به این موضوع به صورت جدی عملیاتی و پیگیری شود.

وی در تشریح جزئیات نحوه اجرای این دستورالعمل به مسئولان قضایی سراسر استان سمنان افزود: در این دستورالعمل به مسئولان قضایی و روسای زندان‌های استان سمنان تأکید شده با تشکیل کارگروه مشترک و مشتمل از افراد با تجربه وآشنا به پرونده های زندانیان محبوس به صورت شبانه روزی افراد حائز شرایط شناسایی و با نگاه رأفت اسلامی شرایط بهره مندی آنان از ارفاقات قانونی را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: در این رابطه مسئولان قضایی و روسای سازمان زندان‌ها ی سراسر استان با حضور در ندامتگاه های سطح استان سمنان به صورت چهره به چهره با مددجویان زن دیدار و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی کردند.

عبدالهی تصریح کرد: صبح امروز به همراه دادستان مرکز استان و سرپرست دادسرای انقلاب شهرستان سمنان از زندان مرکزی سمنان بازدید به عمل آمد و با تمام بانوان بند نسوان به صورت چهره به چهره و بدون واسطه گفت و گو شد و افرادحائز شرایط از ارفاقات قانونی بهره مند شدند .

وی افزود: این بازدید مشتمل بر انجام اموری اعم از: ارشاد قانونی بانوان زندانی، دستور اعمال ارفاقات قانونی برای بانوان زندانی مشمول، بررسی پرونده بانوان زندانی تحت قرار منتهی به بازداشت، پیگیری روند پروژه های درحال ساخت و تکمیل آن ندامتگاه و صدور دستور پیگیری در خصوص دیگر مسائل مطروحه از سوی آنان بوده . همچنین کیفیت شرایط بهداشتی و تغذیه زندانیان بویژه بانوان محبوس مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه گفت: در کمتر از سه روز پس از ابلاغ دستور ریاست قوه قضاییه به حوزه های قضایی سطح استان سمنان، مجموعاً به 552 نفر از زندانیان مستعد شرایط قانونی اعم آقایان و بانوان مرخصی پنج روزه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اعطاء و همچنین در استان سمنان هیچ بانوی زندانی بلاتکلیف محبوس نیست.

عبدالهی در ادامه از اعطای بسته های معیشتی به تمامی خانواده‌های زندانیان نیازمند بند نسوان سطح استان اشاره و تشریح کرد: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) دستگاه قضایی استان سمنان از خانواده زندانیان نیازمند غافل نبوده و در مجموع به 328 خانواده زندانیان نیازمند محبوس در ندامتگاه های سراسر استان سمنان اعم از آقایان و بانوان، سبد کالا مشتمل بر مواد غذایی و کالاهای ضروری و بن کارت نقدی جهت خرید نیازهای ضروری معیشتی آنان اعطاء شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ دادگستری استان سمنان در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه، نظارت بر امور زندان و زندانیان از مهم ترین وظایف دستگاه قضایی استان بشمار می آید و در این راستا این موضوع با جدیت پیگیری و بازدیدهای سرزده و از پیش تعیین شده از زندان های استان بیش از گذشته ادامه دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *