دستور رییس کل دادگستری استان کرمان برای تعیین تکلیف بندهای خاکی شهرستان راور و اجرای پروژه انتقال آب از سد قدرون

14:53 - 23 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۳۹۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه۹۸ درصد کارهای اجرایی این سد انجام شده است، گفت:در رابطه با سد قدرونی،تعیین تکلیف بندهای خاکی بالادست، پروژه انتقال آب از این سد و تصفیه خانه آن است.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در سفر یکروزه به راور و بازدید از سد قدرونی، کیفیت پایین و کمبود آب در راور را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به زحماتی که آب منطقه ای استان در سال های گذشته برای احداث این سد کشیده اند، مردم این شهرستان انتظار دارند منافع حاصل از سد به آنها برگردد که به حق مطالبه می شود.

وی بر الزام سازمان های مربوطه به دریافت مجوز از آب منطقه ای برای احداث بندهای خاکی نیز تاکید و عنوان کرد: در بالادست سد قدرونی ۵۰ بند خاکی قرار دارد که باید به سرعت ساماندهی شوند.

رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: با توجه به کویری بودن شهرستان راور، جمع آوری آب های سطحی برای کشاورزی، صنعت و شرب از ضروریات است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال همواره تاکید داریم که با اعمال نظارت های لازم از تصرفات این بستر و انجام اقدامات غیرمجاز در این محل‌ها وی اظهار کرد: تمام زیرساخت ها باید فراهم شود که در صورت آبگیری سد، بتوان از مزایای آن بهره مند شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع آب از موضوعات مهم کشور به شمار می رود، اظهار کرد: توجه خاصی به موضوع بستر رودخانه ها داریم و در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال همواره تاکید داریم که با اعمال نظارت های لازم از تصرفات این بستر و انجام اقدامات غیرمجاز در این محل‌ها جلوگیری شود.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان نیز با اشاره به اینکه سد قدرونی از زیباترین سدهای کشور است، تصریح کرد: این سد در سال ۹۹ افتتاح و آبگیری شده است.

علی رشیدی افزود: ذخیره آب این سد ۴۶ میلیون مترمکعب است و سرریز این سد روی بدنه بتنی آن است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث سد قدرونی هزینه شده است.

گفتنی است مطالعات مرحله اول سد مخزنی قدرونی راور در سال ۷۴ شروع شده است و در سال ۷۵ به اتمام رسیده و مطالعات مرحله دوم این طرح نیز در سال ۷۹ آغاز و در سال ۸۲ به پایان رسیده است.

از مصوبات سفر رهبری در سال ۸۴ به استان کرمان است و عملیات اجرایی آن در سال ۸۷با هدف تامین آب دراز مدت شهرستان راور آغاز شده است.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با همراهی مدیرعامل آب منطقه ای استان و جمعی از مسئولان شهرستان راور با حضور در جمع مردم روستای قطرویبه به درخواست های مردم رسیدگی و دستورات لازم را جهت حل مشکلات زیرساختی این روستا از قبیل تامین آب شرب،گاز و مشکلات زمین های کشاورزی صادر و مقرر شد فرمانداری و ادارات مربوطه نسبت به رفع کمبودها اقدام کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *