اعطای مرخصی و ارفاقات قانونی به ۱۹۱ زندانی زن استان کرمان به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س)

13:15 - 23 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۳۷۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت : به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر با مرخصی و اعمال انواع نهادهای ارفاقی برای ۱۹۱ نفر از بانوان در بند زندان های استان موافقت شد.

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در گفت‌وگو با میزان گفت: پس از دستور ریاست قوه قضاییه مبتی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای آزادی و بهره مندی زندانیان زن در ایام ولادت حضرت فاطمه (س)، بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستور کار دادستانی های سراسر استان قرار گرفت.

وی افزود: در همین رابطه قضات و دادستان های سراسر استان با حضور در زندان های سطح استان به صورت چهره به چهره با مددجویان زن دیدار و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی کنند.

وی اضافه کرد: در بازدید های صورت گرفته ضمن بررسی درخواست ها و ارائه ارشادات و راهنمایی‌های قضایی در خصوص تسریع در رسیدگی ها،تخفیف در قرار تامین، اختصاص پابند الکترونیکی، تعلیق اجرای مجازات، اعطای مرخصی، اعسار و آزادی مشروط دستورات مقتضی صادر شده است .

وی افزود: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر با مرخصی و اعمال انواع نهادهای ارفاقی برای ۱۹۱ نفر از بانوان در بند زندان های استان موافقت شد و این افراد این ایام خجسته را در کنار خانوادهایشان سپری خواهند کرد.

دادستان کرمان بیان کرد: در این بازدیدها مقرر شد از سوی انجمن حمایت از زندانیان نیازمند، مساعدت های لازم در خصوص خانواده های مددجویان زن بی بضاعت صورت بپذیرد.

دادستان کرمان در پایان از تلاش های شبانه روزی مدیران و پرسنل زندان های سراسر استان کرمان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندانی زن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *