تاکید وزیر امور خارجه براهمیت بازگشایی جاده ابریشم

21:03 - 22 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۳۳۹۰
در دیدار نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه ضمن بررسی اهم مسائل مربوط به دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه قفقاز بویژه جمهوری آذربایجان براهمیت بازگشایی جاده ابریشم، تاکید شد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، در نشست عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه اهم مسائل مربوط به دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه قفقاز بویژه جمهوری آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست نماینده مشکین شهر انتظارات مردم و نخبگان شمال غرب کشور بویژه نخبگان ، منتسب به شمال غرب کشور را مطرح و اهمیت تعمیق و گسترش روابط با جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و‌ سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی ، تاریخی، زبانی خواستار تلاش دو كشور جهت تسهيل هر چه بيشتر رفت و آمد و فعالیت فعالان اقتصادی دو کشور بویژه مردم استانهای مرزی شد.

نماینده مشکین شهر در ادامه خواستار  بازگشایی جاده راه ابریشم که از منطقه ارشق مشکین شهر عبور کرده و به سمت باکو امتداد دارد، شد و اهمیت آن در تحرک اقتصادی و تجاری منطقه را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز ضمن تاکید براهمیت بازگشایی جاده ابریشم، توسعه و ارتقا روابط با جمهوری آذربایجان را با اهمیت ارزیابی و توضیحاتی در زمینه  روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و اقدامات انجام شده در حوزه رفع موانع همکاریهای بیشتر بین دو کشور ارائه کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *