بهره مندی ۵ هزار نفر از زندانیان استان اصفهان از مرخصی به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)

19:43 - 22 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۳۲۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: به ۵ هزار نفر از زندانیان در کل استان ۵ تا ۱۰ روز مرخصی اعطا شد که ۱۳۰نفر از آنها زندانیان نسوان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در گفت وگو با میزان با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص بررسی و پالایش پرونده زندانیان برای بهرمندی از ارفاقات قانونی به مناسبت میلاد حضرت زهرا( س) اظهار کرد: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه به همراه دادستان مرکز استان و مدیر کل زندانهای استان بازدیدی ۳ساعته از بندهای مختلف زندان مرکزی استان انجام و پرونده مددجویان بررسی شد.

رییس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: پس از بررسی پرونده زندانیان به ۵ هزار نفر از زندانیان در کل استان ۵ تا ۱۰ روز مرخصی اعطا شد که  ۱۳۰نفر از آنها زندانیان نسوان هستند.

وی تصریح کرد: همچنین به تعدادی از محکومانی که  مدت محکومیت آنها کمتر از چهار ماه باقی مانده بود با ملاحظات ضوابط و سوابق مرخصی منتهی به پایان حبس اعطا شد.

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: همچنین در راستای دستور رییس قوه قضاییه برای بهرمندی زندانیان از ارفاقات قانونی در سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، ۱۸۹ نفر از زندانیان استان در قالب ۳ گروه  ۶۳ نفر هفته  گذشته آزاد شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: در جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد،  چند ماه است که با حضور خیران استان طرح چهارشنبه های امام رضایی اجرا می شود که در هفته جاری تعدادی از خیران خیریه کوثر بهشت، خیریه امام موسی کاظم (ع)
و کارکنان پالایشگاه اصفهان به ازادی ۳۶ نفر از محکومین استان که ۹ از آنان زن و ۲۷ نفر مرد بودند، کمک کردند.

وی بیان کرد: مبلغ کل بدهی این زندانیان بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان بود که شکات از زندانیان از ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان  از بدهی خود گذشت کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *