سجادی: حوزه پرهیاهویی داریم/ رویکرد ما استقلال ورزش بانوان است/ باید خودمان را برای رویدادهای مهم آماده کنیم

10:10 - 22 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۲۴۹۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وزیر ورزش و جوانان گفت: از روزی که دولت مردمی سیزدهم کار خود را آغاز کرد 878 مدال رنگارنگ توسط بانوان ما کسب شده است که حاصل زحمات 33 فدراسیون است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدحمید سجادی با حضور در برنامه تلویزیونی صف اول درخصوص دو حوزه جوانان و ورزش بانوان اظهاراتی داشت که گزیده‌ای از آن را در زیر می‌خوانید:

*فرارسیدن روز زن و ولادت حضرت زهرا(س) را تبریک می‌گویم و خوشحالم که برای چهارمین بار در این برنامه حضور دارم. عرض تبریک دارم به زوج‌های جوانی که در این روزهای مبارک به خانه بخت می‌روند و برای آنها آرزوی خوشبختی می‌کنم.

*در سال 1399 و 1400با افزایش آمار ازدواج در کشور روبرو بودیم و این موضوع امیدبخش است و علل آن نیز مشخص است. در برخی از استان‌ها نیز متاسفانه شاهد هستیم که آمار طلاق نسبت به جاهای دیگر بیشتر است و در این راستا کاری که انجام می‌دهیم این است که علل آن را بررسی کنیم. یکی از اقدامات ما درخصوص موضوع ازدواج برگزاری 6 هزار کارگاه آموزشی در سراسر کشور بود که توسط معاونت جوانان ادارات کل استانی انجام شد و در این راستا آمار خوبی از ستادهای جوانان به دست ما رسیده است.

*مثل همه ارگان ها که آموزش ضمن خدمت دارند مراکز ازدواج ما نیز نیاز به آموزش دارند و امسال 2509 نفر در این دوره‌ های ارتقای آموزش در حوزه ازدواج شرکت کردند. ارائه مشاور‌ه‌های رایگان به بیش از 16 هزار نفر از جوانان توسط مراکز ازوداج و خانواده جزو کارهای بزرگ در این حوزه بوده است و با توجه به بودجه‌ای که داریم سعی خواهیم کرد که تعداد این کلاس‌ها بیشتر شود.

*همچنین 171 جلسه گفت و شنود با جوانان داشتیم که این جلسات طبق منویات مقام معظم رهبری و برنامه ای که دولت سیزدهم دارد برگزار شد. خانه‌های جوانی که ما داریم در دسترس همه جوانان است که بتوانند جلسات گفت و شنودها را برگزار کنند. تا پایان سال 14 خانه جوان نیز افتتاح می‌شود و تعداد آنها در سطح کشور به بیش از هشتاد خانه جوان خواهد رسید. این جلسات گفت و شنود به ابتکار سمن‌های ما برگزار می شود و تا به الان نتیجه خوبی از این جلسات گرفته‌ایم.

*ما گرو‌ه‌هایی داریم برای تبلیغ امر ازدواج که این گروه‌ها نیاز به حمایت دارند و اینکه فعالیت آنها به خوبی دیده شود. دومین برنامه هم‌آهنگ که مربوط به فعالین حوزه ازدواج است را با حضور 300 نفر از فعالین این حوزه در قم برگزار کردیم.

*تا خردادماه سال 1402 آمار دقیق مشخص خواهد کرد که این اقدامات چقدر در رشد ازدواج تاثیرگذار بوده است. موضوع جوانان و ازدواج فرادستگاهی است و همه باید دست به دست هم بدهیم که بتوانیم به برنامه مدنظر برسیم.

*طبق تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد ما آموزش سربازان را خواهیم داشت و طبق وظیفه ای که داریم دوره‌های آموزشی را برگزار می کنیم. تا به الان بیش از 50 هزار نفر در دور‌ه‌هایی که برای نظام وظیفه برگزار کردیم شرکت کرد‌ه‌اند. ما نیاز داریم که یکسری افراد آموزش ببینند که در آینده بتوانیم از آنها استفاده کنیم و اتفاق خوب این است که دوستان که آموزش می‌بینند اشتغال پذیر می شوند. ما نزدیک به 27 هزار مکان ورزشی در سطح کشور داریم که بخشی عمد‌ه‌ای از آن دولتی است که این مکان های ورزشی نیاز به افراد متخصص دارد که برای قمست های مختلف از این افراد بهره گرفته شود.

*ما 35 درصد نسبت به سال گذشته رشد اعطای وام ازدواج داشتیم. به دنبال این هستیم که طرحی در هیات دولت ارائه کنیم که مبلغ وام ازدواج بیشتر شود و زوج های جوان بتوانند با مشکلات کمتری به خانه بخت بروند. همه جامعه کشور را سعی می‌کنیم که جوان ببینیم و تلاش خواهیم کرد که در کنار جوانان برای نوجوانان نیز فکر و برنامه‌ریزی کنیم.

*بهتر است که حوزه جوانان بتواند از ورزش منفک شود و در برنامه هفتم نیز قرار است که حوزه جوانان به نحوی از حوزه ورزش منفک باشد. خیلی ها فکر می‌کنند که حوزه جوانان مغفول واقع شده و به آن اهمیت داده نمی‌شود ولی اینطور نیست. حوزه ورزش پرهیاهو است ولی شاید در حوزه جوانان اینطور نباشد.

*ماهیت حوزه جوانان با حوزه ورزش کاملا متفاوت است. اتفاقات حوزه ورزش کاملا دیده می‌شود ولی فعالیت هایی که در حوزه جوانان انجام می‌شود آنطور که باید دیده نمی‌شود. یکی از بهترین اتفاقاتی که در حوزه جوانان می‌افتد فعالیت سمن‌ها است. در ابتدای شروع کار ما در وزارت ورزش و جوانان 3700 سمن وجود داشت که به این تعداد 600 سمن دیگر نیز اضافه شده است. همانطور که پیش‌بینی شده بود سمن‌ها پل ارتباطی ما با جوانان هستند و کار خود را به خوبی انجام می دهند. سعی می‌کنیم که برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری های ما برگرفته از خواسته جوانان باشد.

*یکی از حاشیه‌هایی که در حوزه جوانان برای ما ایجاد شد سال گذشته بود که یکسری از مروجین فعال در حوزه ازدواج به وزارت ورزش و جوانان آمدند و جلسه‌ای را برگزار کردند و ما تا هفته ها جوابگوی این موضوع بودیم که چرا این افراد به ساختمان وزارتخانه آمدند.

*خیلی‌ها در بیش از چهار دهه که از انقلاب شکوهنمد جمهوری اسلامی ایران که می‌گذرد زحمت کشیدند که ورزش بانوان ما به رشد قابل توجهی دست پیدا کرد.

*برای اولین بار مراسم تجلیل و قدردانی از بانوان مدال آور به طور اختصاصی با حضور رییس جمهور برگزار شد و این برای اولین بار بود که این برنامه تجلیل صرفا برای بانوان مدال‌آور درنظر گرفته شده بود. تلاش می‌کنیم در روزهای خیلی نزدیک منابع به ما داده شود و پرداختی‌ها را به قهرمانان انجام دهیم.

*از روزی که دولت مردمی سیزدهم کار خود را آغاز کرد 878 مدال رنگارنگ توسط بانوان ما کسب شده است که حاصل زحمات 33 فدراسیون است. این مدال‌آوران در 262 رویداد بین المللی شرکت کردند که از این بین 65 رویداد را در ایران میزبان بودیم که قابل توجه است و همه این آمارها نشان دهنده رشد چشمگیر ورزش بانوان است.

*بانوان ما در بازی های کشورهای اسلامی به 37 مدال دست پیدا کردند و سهم 22 درصدی را از مدال‌های کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها به خود اختصاص دادند. در المپیک ناشنوایان نیز که در برزیل برگزار شد و کاروان ما عنوان سومی را به دست آورد سهم بانوان 30 درصد از مدال‌های کاروان ایران بود که کار ارزشمندی از سوی بانوان ورزشکار ناشنوای ما محسوب می‌شود. کسب مقام نخست مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا که برای اولین بار توسط بانوان ایران به دست آمد و افتخارآفرینی بانوان ورزشکار ما در چندین رشته مثل هندبال، تنیس روی میز و کوراش جزوی از افتخاراتی است که به آن می‌بالیم.

*رویکرد ما در راستای توسعه ورزش بانوان این بود که بانوان به استقلال برسند و رویدادها را بتوانند خودشان مدیریت کنند. در این مدت بانوان موفق شدند که 135 لیگ را برگزار کنند. همچنین 277 داور خانم ما در 154رویداد مختلف قضاوت کردند که افتخار بزرگی برای جامعه داوری است. 48 ورزشکار و 8 مربی زن ما نیز به صورت لژیونر رشته‌های مختلف در کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند. سیدالهام حسینی بانوی وزنه‌بردار ایران برای اولین بار توانست سه مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورد و همچنین بانوان ما در رشته نجات غریق در مسابقات جهانی عنوان نایب قهرمانی را به دست آوردند.

*طرح تجاری‌سازی لباس بانوان را در دستور کار داریم که کارهای زیادی از آن انجام شده است. پوشش تخصصی بانوان ورزشکار در رشته‌های مختلف نیز طراحی و تصویب شده است. ورزش بانوان درحال حاضر شرایط خوبی دارد و باید این راه را ادامه دهیم و این ظرفیت را بیشتر کنیم. بازی های آسیایی را درپیش داریم و از چند ماه دیگر اردوهای آماده‌سازی آغاز می‌شود.

*تا پایان سال چند مجمع انتخاباتی ما برگزار می‌شود که به ثبات مدیریتی برسیم چون در یک سال و نیم آینده باید خود را برای رویدادهای مهمی آماده کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *