رونمایی از قوانین جدید تکواندو در سال ۲۰۲۳/ سهمیه المپیک پاریس برای نفر اول رنکینگ گرند اسلم

18:17 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۲۱۴۳
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
فدراسیون جهانی تکواندو برخی شرایط حضور در مسابقات مختلف از جمله کسب سهمیه المپیک پاریس از طریق سیستم رنگینگ گرند اسلم را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - بر اساس اعلام روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در پی جلساتی که مربیان تیم‌های ملی با مسئولان فدراسیون جهانی در حاشیه رقابت‌های قهرمانی جهان 2022 در مکزیک داشتند، WT موارد مطرح شده را بررسی و در نهایت طی نامه‌ای به کشورهای عضو، مسائلی را مطرح کرد.

بر همین اساس فدراسیون جهانی تکواندو با تأکید بر اهمیت این رقابت‌ها در نامه فوق عنوان داشته است که نفرات اول رقابت‌های گرند اسلم چین سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پاریس 2024 را از آن خود خواهد کرد و این موضوع به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد. رقابت‌های گرند اسلم چین به میزبانی شهر ووشی طی روزهای 18 تا 20 مارس 2023 (27 تا 29 اسفند ماه 1401) برگزار می‌شود. 

همچنین راجع به محرومیت بازیکنان و شرکت‌کنندگان رقابت‌ها تغییراتی ایجاد شد. از این پس «کمیته محرومیت» در مسابقات تشکیل شده و در صورت تخلف و دریافت کارت زرد، موضوع را بررسی و بسته به شرایط درباره محرومیت‌های سه، شش و 12 ماهه تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد. گفتنی است در صورتی که مربی محروم شود، تکواندوکار نیز محروم خواهد شد.

در مورد رقابت‌های چالش گرندپری موجو تغییراتی رخ نداده است و همانند قبل این رقابت‌ها در چرخه رقابت‌های گرندپری و المپیک یک یا دو بار در سال در کره جنوبی برگزار می‌شود. همچنین نفرات برتر به جمع 32 نفر نهایی گرندپری دعوت خواهند شد و جا به جایی و جایگزینی بازیکن رخ نخواهد داد. همچنین این شیوه برای بازیکنان با پرچم پناهندگان صدق می‌کند.

گفتنی است امتیازات ثبت شده نفر چهارم با فردی که سوم شده است تفاوت خواهد داشت. درباره تغییرات جایگاه و امتیازات جهانی، امتیازات شخص اگر قرار بر کاهش باشد، در ماه فوریه 25 درصد و در ماه دسامبر نیز به همین میزان کسر می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *