رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری زنجان: هیچ اداره‌ای بدون اخذ مجوز اجازه تغییر کاربری اراضی را ندارد

15:58 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۱۷۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری زنجان گفت: هیچ اداره‌ای بدون اخذ مجوز از اداره امور اراضی ملی اجازه تغییر کاربری در اراضی خود را ندارد،

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در هفتمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و صیانت از حقوق عامه استان زنجان گفت: در سفر ریاست قوه قضاییه به استان یکی از مصوبات جلسه مسئولان عالی قوه قضاییه، پیگیری حقوق دولتی معادن استان زنجان بود که رئیس قوه قضاییه دستور دادند این مصوبه فورا بایستی اجرا شود چرا که در این خصوص خساراتی به دولت وارد شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر خرید پهباد برای نقشه برداری ونظارت و رصد فعالیت های معادن استان ظرف یک ماه آینده انجام خواهد شد تأکید کرد: استفاده از ابزارهای نوین و الکترونیکی از جمله استفاده از پهباد کار خوبی است، اما نباید از ابزارهای فعلی که فعالیتها و میزان استخراج معادن استان ثبت می شوند مورد غفلت قرار گیرد، بنابر این اداره صمت از همه ابزارها بهره بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در استان تعداد 263 معدن فعال است، تصریح کرد :با این تعداد معادن فعال و تراکنشهای مالی انجام شده همخوانی ندارد که در این خصوص کوتاهی هایی نسبت به حقوق دولت و مردم صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی ادامه داد: منافع معادن در استان برای دیگران است اما ایجاد نارضایتی ، سرو صدا در استخراج و رفت آمد کامیونها برای اهالی منطقه است؛ حمایت از تولید و صنعت بایستی انجام شود اما این به معنای نادیده گرفتن حقوق مردم نیست.

وی موضوع عملیات فروش پسماند ها را از دیگر موضوعات مهم و مطرح در این جلسه بیان کرد و گفت: دستگاه های متولی امر بایستی در این موضوع به وظایف خود عمل کنند، چرا که سلامتی مردم استان موضوعی بسیار مهم و حیاتی است و سلامتی مردم در این خصوص خط قرمز دستگاه قضا است و این موضوع مطالبه خود مردم هم است.

رئیس کل دادگستری زنجان موضوع رهاسازی پسماند توسط کارخانجات تولید روغن زیتون در شهرستان طارم را که از دیگر موضوع جلسه برشمرد و گفت: رها سازی این پسماندها در اراضی و اطراف این منطقه میتواند مشکلاتی از قبیل ایجاد بوی نامطلوب، آلودگی خاک و آب و نفوذ به سفره های آبی زیرزمینی بوجود بیاورد که محیط زیست استان با فوریت نسبت به بررسی و اقدام قانونی انجام و گزارش دهد که در این موضوع هم توجه به حفظ حقوق عامه و سلامتی مردم این شهرستان اولویت ماست.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با تأکید بر این موضوع که هیچ اداره ای بدون اخذ مجوز ازاداره امور اراضی ملی اجازه تغییر کاربری در اراضی خود را ندارند، گفت: امور اراضی ملی بایستی یک نیاز سنجی واقعی از درخواست کنندگان تغییر کاربری انجام دهد و همه باید مقید به اخذ مجز باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری زنجان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *