رئیس کل دادگستری کرمان:مصارف صحیح مالیاتی منجر به ارتقاء اشتغال و تولید می‌شود

16:59 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۱۷۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان کرمان گفت: اگر مالیات به درستی دریافت و در مسیر مناسب هزینه شود، منجر به توسعه اشتغال و تولید خواهد شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین اختتامیه دوره های آموزشی ویژه نمایندگان دادگستری در هیات های حل اختلاف مالیاتی در محل اتاق بازرگانی کرمان افزود: اگر مالیات به درستی دریافت و در مسیر مناسب هزینه شود، منجر به توسعه اشتغال و تولید خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه در مسیر نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در کشور نقش مهم و تاثیرگذاری دارد، عنوان کرد: یکی از مصادیق همکاری و نظارت قضایی، مشارکت حقوقدانان در هیات های حل اختلاف مالیاتی است که به عنوان یک هیات شبه قضایی فعالیت دارند و در این هیات ها باید پرونده ها به شکلی بررسی شود که حقوق دولت و مردم حفظ شود.

رئیس دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه موضوع مالیات بسیار تخصصی و مهم است و باید به ابعاد مختلف آن توجه شود، تصریح کرد: اگر صرفا نگاه به مالیات به منظوردرآمدزایی برای دولت باشد و به موضوع عدالت در مالیات توجه نشود، نمی توان به اهداف مالیاتی کشور جامه عمل پوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی، برگزاری دوره های آموزشی مشترک بین اتاق بازرگانی و دادگستری کل استان کرمان به منظور توسعه آموزش مباحث مربوط به هیات های حل اختلاف مالیاتی را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: بخش زیادی از اهداف مشترک در این حوزه در قالب برگزاری دوره های اموزشی حاصل می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در حوزه عدالت مالیاتی نیاز به برنامه ریزی دقیقی وجود دارد، گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی در مسیر عدالت مالیاتی و سایر نیازهای این حوزه انجام شده و فرهنگ مالیاتی به خوبی ارتقاء یافته و البته هنوز تا رسیدن به حد در تراز انقلاب اسلامی فاصله داریم.

وی اظهارکرد: پس از اصلاح قانون مقرر شده است که عضو قضایی هیات های حل اختلاف مالیاتی از قضات شاغل به قضات بازنشسته و حقوقدانان تغییر یافته است که اصلاح خوبی بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان نیز با اشاره به این مطلب که اگر مسائل اقتصادی در جامعه روان باشد، درصد زیادی از مسائلی که قوه قضاییه با آن روبرو هستند از بین خواهد رفت، گفت: رویکرد دستگاه قضایی استان کرمان در حمایت از بخش های تولیدی و صنعتی شایسته تقدیر است.

سید مهدی طبیب زاده ضمن بیان این مطلب که عمده ترین و اصلی ترین کار اتاق بازرگانی پایش فضای کسب و کار است، تصریح کرد: متاسفانه استان کرمان در تابستان امسال با وجود تمامی پتانسیل های موجود در رده بندی فضای کسب و کار رتبه آخر کشوری را داشته است و این زیبنده استان نیست.

وی با اشاره به پشتیبانی های دستگاه قضایی از فعالان بخش خصوصی درحوزه های مالیات و تامین اجتماعی، عنوان کرد: انحصارات و رقابت نابرابر بخش نیمه دولتی و شبه دولتی با بخش خصوصی از مشکلات اصلی این حوزه به شمار می رود.

وی بر آسیب شناسی قوانین موجود به منظور حمایت از تولید تاکید کرد و ادامه داد: اتاق بازرگانی کرمان رتبه اول آموزش در بین اتاق های بازرگانی کشور را دارد.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان از فعالیت 44عضو حقوقدان در هیات های حل اختلاف مالیاتی خبر داد و گفت: از این تعداد 16 نفر در مرکز استان و مابقی در شهرستان های استان فعالیت دارند.

رضا طالبی زاده افزود: در قالب هیات های حل اختلاف مالیاتی شکایات مودیان مالیاتی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی بررسی می شود و نظر اعضای حقوقدان این هیات ها، تاثیر به سزایی در هیات های مالیاتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی ویژه نمایندگان دادگستری در هیات های حل اختلاف مالیاتی براساس همکاری بین دستگاه قضایی استان و اتاق بازرگانی، بسیار موثر بوده و قطعا در رسیدگی به پرونده ها موثر خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *