کاهش 9 درصدی ورودی پرونده‌های سرقت به مراجع قضایی استان قزوین

13:53 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۱۳۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، گفت: کاهش 9 درصدی ورودی پرونده‌های سرقت به مراجع قضایی استان و کاهش تا 22 درصدی برخی جرایم خشن در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نتیجه اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه قضایی استان و سایر نهادهای متولی است.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی با اعلام خبر کاهش 9 درصدی ورودی پرونده های سرقت به مراجع قضایی، اظهارکرد: برخورد قاطع با جرایم خشن و اشرار یکی از سیاست ها و اولویت های قوه قضاییه است و این موضوع به جد در دستور کار دادستانی قزوین قرار دارد و بر همین اساس «کارگروه پیشگیری، شناسایی و برخورد با جرایم خشن» در دادسرای مرکز استان تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی و تحت رصد قرار دادن مجرمان حرفه‌ای و محکومان سابقه دار از سوی ضابطان قضایی، طی 9 ماهه سال جاری میزان وقوع جرایم خشن در قزوین 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در خصوص وقوع جرم سرقت نیز بیان‌کرد: سرقت از جمله جرایمی است، که آثار روانی و اجتماعی آن بسیار گسترده است و پس از وقوع حتی سرقت های خرد تا مدت ها فرد بزه دیده و جامعه درگیر آسیب های آن هستند و به همین دلیل کنترل و پیشگیری از وقوع این جرم بسیار حائز اهمیت و در اولویت قرار دارد.

رجبی با بیان اینکه در همین راستا با تشکیل «قرارگاه پیشگیری و برخورد با سرقت» در دستگاه قضایی استان قزوین اقدامات پیشگیرانه قابل توجهی در حوزه‌های مختلف از حیث جلوگیری از وقوع سرقت برنامه ریزی شد اعلام کرد: برهمین اساس میزان ورودی پرونده های سرقت در قزوین از ابتدای سال تاکنون 9 درصد کاهش داشته است و البته به این مقدار اکتفا نخواهیم کرد و باید تلاش ها بیشتر شود.

وی یادآوری کرد: جرایمی چون ایراد ضرب و جرح عمدی و آدم ربایی نیز طی 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 19 درصد و 22 درصد کاهش داشته است و این نتیجه اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه قضایی و سایر نهادهای متولی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همچنین تاکید کرد: برخورد با مرتکبان جرایمی مانند سرقت و اقدامات مجرمانه مربوط به اشرار با جدیت و قاطعیت در دستور کار دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی قرار دارد و قطعاً افرادی که مرتکب اینگونه جرایم شوند باید در انتظار برخوردهای سخت قضایی نیز باشند و محرومیت از نهادهای ارفاقی یکی از اقدامات بازدارنده دستگاه قضایی در خصوص این افراد است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان قزوین: دستگاه قضایی از اقدامات قانونی سایر دستگاه‌ها حمایت می‌کند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *