صدیقی: صالحی‌امیری مدعی بود در ووشو باند ایجاد کرده‌‎ام/ از مربیان ایرانی استفاده می‌کنیم چون قهرمان جهانیم

11:01 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۰۹۸۸
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رئیس فدراسیون ووشو گفت: کسب سه طلای بانوان ما بسیار مهم بود که به آینده خوشبین شدیم.

خبرگزاری میزان - امیر صدیقی، رییس فدراسیون ووشو در نشست خبری که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهاراتی داشت که آن را در زیر می‌خوانید:

*در ۱۰ ماه اخیر قهرمانان ما ۵۸ مدال بین المللی کسب کردند. در کوراش بزرگسالان و جوانان آسیا نتایج بسیار خوبی رقم خورد. سپس آذرماه برای ما بسیار خوب بود و ابتدا قهرمان بزرگسالان جهان کوراش بود که ۶ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز به دست آمد که نایب قهرمان شدیم.

*کسب سه طلای کوراش بانوان ما بسیار مهم بود که به آینده خوشبین شدیم. برنامه‌ریزی را قبلاً با دعوت مدرسان‌ خارجی آغاز کرده بودیم. سپس اتفاق تاریخی در قهرمانی جوانان ووشو در اندونزی‌ رخ داد که ایران با اقتدار مقام قهرمانی را با ۱۳ طلا، ۵ نقره‌ و ۵ برنز بالاتر از چین و اندونزی‌ کسب کردیم.

*رئیس فدراسیون ووشو اندونزی‌ که در بین وزرای‌ ارشد این کشور است از عملکرد تیم ما تمجید کرد. روز آخر عملکرد بچه‌ها‌ عالی بود و امیدوارم این روند قهرمانی همین گونه‌ دنبال‌ شود.

*سال ۲۰۲۳‌ برای ما بسیار حساس و مهم است و می‌تواند‌ برای کشور ما افتخار آمیز باشد. هشت رویداد بین‌المللی ووشو و کوراش داریم که از جمله بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان ووشو و کوراش نمونه‌ای از این رویدادها به شمار می‌روند.

*از بهمن ماه انتخابی تیم ملی را داریم تا نفرات برگزیده اوایل خرداد به اردو می‌آیند و همزمان تعداد زیادی قهرمان در اردوهای تیم ملی داریم و از طرفی هم اردیبهشت ماه هم انتخابی جوان و گروه‌های سنی را در پیش داریم.

*متاسفانه در نیمه مرداد صالحی امیری با فدراسیون جهانی ووشو مکاتبه کردند و مطالبی را مطرح کردند که من تاحالا نشنیده بودم یک مسئول اتهاماتی را وارد کند که حقیقت ندارد و اعتبار یک رشته را زیر سوال ببرد و انقدر عجله داشتند برای ارسال نامه که اسم من را هم غلط نوشتند!

*بیشتر از اهمیت این نامه واکنش فدراسیون بین‌المللی ووشو بود. همه می‌دانیم اقدام علیه منافع ملی ایران درست نیست، همیشه می‌گوییم چرا از داخل کشور ایمیل می‌زنیم و به نهادهای بین‌المللی سوژه می‌دهیم. دبیر کل فدراسیون جهانی پاسخ این نامه را می‌دهد و اعلام می‌کند که چرا نامه شما نه در سربرگ است و نه مهر و امضا دارد. همچنین قرار شد مستنداتی ارسال کنند که هیچوقت ارسال نشد و گفته بودند می‌توانید اگر کاری دارید با علی‌نژاد هماهنگ کنید.

*سال‌ها می‌گفتند خانواده ورزش تحت فشار هستند، اما انتخابات کمیته ملی المپیک آزاد بود و ثابت شد ورزش محل دموکراسی است. من همیشه منتقد بودم چرا انتخابات سر موعد مقرر برگزار نشد اما خسروی وفا خوب عمل کرد و کمیته دارد به بهترین نحو کار می‌کند و به حواشی نمی‌پردازد.

*صالحی امیری مدعی بوده من یک باندی در ایران ایجاد کردم و اخبار جعلی انتشار می‌دهم و مقامات قضایی هم علیه من حکم دادند که حقیقت نداشت و گفته بودند من را برکنار کردند. پولادگر موضوع را با دقت رصد کردند و دیدید که اتفاق ناخوشایندی هم رخ نداد.

*در بازی های آسیایی ۴ وزن حق اعزام داریم و در بانوان هم ۲ نفر، به همین خاطر تیم بازی‌های آسیایی را تکمیل می‌کنیم تا در جهانی با قدرت حضور پیدا کنیم.

*یک سازمان موفق سازمانی است که برای پیشبرد اهدافش دست به تغییر مثبت بزند. اگر تغییر در زمینه دبیری داشتیم دلیل داشت و مثلا چون بهرمن در سازمان ورزش شهرداری تهران هم بود بحث دو شغله بودنش مطرح میشد و در همین راستا از مجید ملکی عزیز خواستیم با ما همکاری کند.

*تالو بخش خاصی است و کسب مدال در آن بسیار دشوار است اما امیدواریم مدال تاربخی کیانی تکرار و یا حتی شاید خوشرنگ‌تر شود.

*بزودی‌ ترکیب نهایی کادرفنی را اعلام خواهیم کرد چراکه‌ اعزام‌های‌ مختلف و همزمان داریم و شاید نیاز باشد نفراتی اضافه شوند. هنوز تفاهمنامه‌ با وزارت را امضا نکردیم و کمک های خوبی هم نشده و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بودجه را دریافت کرده‌ایم. آن ۵ میلیارد مجلس را هم دریافت نکردیم و شرایط مالی خوبی نداریم. حتی برای اعزام‌ ها در آخرین لحظات شرایط سفر فراهم شد. تاکنون موضوع تفاهمنامه مطرح نشده و پولادگر اعلام کرد این موضوع بزودی انجام می‌شود.

*جزو معدود فدراسیون‌های هستیم که حواسمان‌ به قهرمانان‌ اصلی خودمان است. در دو سال گذشته با اینکه مسابقات نداشتیم، مبالغی را کمک کردیم و خیلی زود لیگ و مسابقات جنگجویان‌ ووشو را آغاز کردیم تا به بچه‌ها‌ کمک مالی شود.

*قطعا از مربیان ایرانی استفاده می‌کنیم چون قهرمان جهان هستیم و مربیان خوبی داریم اما دوره های مربیگری بین‌المللی را حتما خواهیم داشت. در کوراش اگر بتوانیم منابع مالی تامین شود و بتوانیم مربی طراز اول خارجی داشته باشیم به تیم ما کمک خواهد کرد.

*ظرفیت آکادمی برای برگزاری مسابقات، تمرین و اقامت کافی نیست. رایزنی کردیم و زمینی در ضلع شرقی در نظر گرفته شد تا فضا را گسترش بدهیم اما سال گذشته تنها ۶۰ درصد اعتبارات ما پرداخت شد و سپس اردوها را استارت زدیم، به همین خاطر این موضوع مسکوت مانده است. اگر مسابقات را در آکادمی برگزار می‌کنیم‌ دلیلش این است که در تهران سالن مناسب برای ووشو نداریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *