راند دوم؛ استقلال - تراکتور؛ تکرار یا انتقام؟/ سپاهان - سایپا؛ خودروسازان مقابل مهندس پرتغالی

1:15 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۰۴۴۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی فوتبال ایران روز گذشته با ۷ بازی شروع شد و امروز (سه‌شنبه) نیز با ۸ بازی دیگر پیگیری خواهد شد.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی فوتبال ایران، روز گذشته با برگزاری ۶ بازی آغاز شد. دیدار پارس جنوبی جم و ایمان سبز شیراز با تصمیم ناظر بازی به دلیل نامساعد بودن شرايط جوی و بارندگی در شهرستان جم لغو گردید.

در مهم‌ترین دیدارها پرسپولیس موفق شد در ضربات پنالتی تیم لیگ یکی ون پارس را از پیش رو بردارد. نتایج ۶ بازی برگزار شده روز گذشته به شرح زیر است:

آریو اسلامشهر ۲ – آلومینیوم اراک ۳

هوادار تهران یک – چادرملو اردکان صفر

بعثت کرمانشاه یک (۶) – نود ارومیه یک (۷)

گل‌گهرسیرجان ۲ – مس شهربابک یک

پرسپولیس ۲ (۴) – ون پارس اصفهان ۲ (یک)

فولادخوزستان ۲ – خوشه طلایی ساوه صفر

در ادامه رقابت‌ها امروز (چهارشنبه) 8 بازی دیگر برگزار خواهد شد که برنامه آن به شرح زیر است:

آرمان گهر - استقلال ملاثانی؛ ساعت 14:00

ملوان - نفت مسجدسلیمان؛ ساعت 14:00

شهرداری همدان - دریا کاسپین بابل؛ ساعت 14:00

مس رفسنجان - ذوب آهن اصفهان؛ ساعت 14:00

پیکان - استقلال خوزستان؛ ساعت 14:00

نساجی مازندران - فجرسپاسی شیراز؛ ساعت 14:00

پارس جنوبی جم - ایمان سبز شیراز؛ ساعت 14:00

سپاهان - سایپا؛ ساعت 16:00

استقلال - تراکتور؛ ساعت ۱۵ (پنجشنبه، ۲۲ دی ماه، ورزشگاه آزادی)

بدون شک حساس‌ترین بازی این مرحله دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتور در ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود، جایی که شاگردان ساپینتو بعد از شکست تلخ هفته گذشته در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال در تبریز حالا به دنبال جبران مافات هستند.

استقلالی‌ها که تصور چنین شکست تلخ و سنگینی را در خانه تراکتور نداشتند بعد از این باخت حسابی مورد هجمه منتقدان و برخی هواداران قرار گرفتند به طوریکه حتی عده‌ای مدعی شدند که بعد از این باخت ریکاردو ساپینتو روی لبه تیغ قرار گرفته است و به‌زودی شاهد تغییرات روی نیمکت آبی‌پوشان خواهیم بود.

استقلال که پیش از این آمار قابل قبولی مقابل تراکتور داشت با شکست در تبریز رکوردهایش را هم از دست داد و حالا در دیداری که از آن به عنوان فینال زودتر جام یاد می‌شود، به دنبال اعاده حیثیت در زمین خودی است.

تیم فوتبال استقلال که پیش از این در طول مسابقات برگزار شده، در هیچ دیدار خارج از خانه‌ای شکست نخورده بود، شکست آبی‌پوشان مقابل تراکتور اولین باخت شاگردان ساپینتو در خانه حریفان محسوب می‌شد.

از سوی دیگر تراکتور که در چند فصل اخیر موفق به شکست استقلال نشده بود، پس از تقریبا هزار و 300 روز موفق به پیروزی برابر آبی‌پوشان شد. استقلال که ریکاردو ساپینتو را به دلیل محرومیت در این مسابقه در اختیار نداشت، در ۳ دیدار گذشته‌اش یک پیروزی و دو تساوی کسب کرده بود و با باخت برابر تراکتور در هفته پانزدهم به ناکامی‌هایش روند تازه‌ای بخشید.

بعد از قطع همکاری سرخپوشان تبریزی با قربان بردیف و حضور پاکو خمز اسپانیایی به اذعان کارشناسان این تیم نه تنها چشم‌نوازتر از گذشته بازی می‌کند بلکه حتی در بحث نتیجه‌گیری نیز موفق بوده است. تراکتوری ها هرچند کورسوی امیدی برای موفقیت در رقابت‌های لیگ دارند، اما باتوجه به فاصله‌ای که بین آنها و تیم‌های مدعی ایجاد شده است، عملاً باید این جام را برای آنها از دست‌رفته دانست به همین دلیل است که با انگیزه‌ای دوچندان گام به جام حذفی خواهند گذاشت تا حداقل با کسب یک جام هواداران پرشور خود را راضی کنند.

البته این را هم باید در نظر داشت که تراکتور تنها تیمی‌ است که در این فصل موفق به شکست دو تیم استقلال و پرسپولیس شده است؛ پرسپولیس در آزادی و استقلال در تبریز. به همین دلیل است که باید روی این تیم خطرناک‌تر از آنچه تصور می‌شود، حساب کرد.

در هر حال نگاه تمام علاقمندان فوتبال فردا به ورزشگاه آزادی خواهد بود تا ببینند در راند دوم نبرد استقلال و تراکتور چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد؟ تکرار پیروزی‌ هفته گذشته سرخپوشان تبریزی یا انتقام آبی‌پوشان بابت شکست تلخ هفته گذشته در زمین حریف.

ملوان و نفت مسجدسلیمان دیگر تیم‌های لیگ برتری هستند که امروز مقابل هم قرار می‌گیرند. مس رفسنجان و ذوب آهن نیز دیگر رقابت‌ لیگ برتری را برگزار می‌کنند. نساجی مازندران و پیکان دیگر تیم‌های لیگ برتری هستند که مقابل حریفان لیگ یکی خود بازی می‌کنند.

*سپاهان - سایپا؛ خودروسازان مقابل مهندس پرتغالی

امروز از ساعت ۱۶ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان ۲ تیم سپاهان و سایپا به مصاف هم خواهند رفت. پوریا افشاریان داور این دیدار خواهد بود. حمیدرضا افشون، بهمن عبداللهی و رضا مرادی نیز کمک‌های او در این بازی خواهند بود. سعادت باغبان ناظر این بازی است.

سپاهان و سایپا در لیگ برتر بازی‌های جنجالی را به ثبت رسانده‌اند. پنج تقابل اخیر آن‌ها در لیگ برتر بوده است که طی آن زرد پوشان اصفهانی شکست ناپذیر نشان داده‌اند. از این ۵ دیدار ۲ برد سهم اصفهانی‌ها و ۳ تساوی بین دو تیم رقم خورده است. سایپا در لیگ آزادگان نتایج خوبی را کسب کرده‌ و تمام تمرکزش روی بازگشت به لیگ برتر فوتبال است. از این رو کادرفنی این تیم اعلام کرده که برای دیدار مقابل شاگردان مورایس با تیم دوم خود وارد زمین خواهند شد‌، که البته باید دید تا چه میزان صحت دارد.

تیم فوتبال سپاهان در لیگ برتر داخل خانه نتایج بسیار خوبی کسب کرده است. این تیم در ۵ تقابل اخیر خود در لیگ برتر تنها ۲ پیروزی به دست آورده‌ که در آن بازی‌ها به عنوان میزبان وارد میدان شده است. آن‌ها یک شکست مقابل تیم فوتبال پیکان ثبت کرده اند و ۲ تساوی هم مقابل ملوان و مس رفسنجان به دست آورده‌اند. آنچه که مشخص است شاگردان مورایس در خانه از روحیه و انگیزه بالایی برخوردار است. اصفهانی‌ها اکنون با ۲۷ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند.

تیم فوتبال سایپا در لیگ آزادگان نتایج بسیار خوبی کسب کرده و اکنون با کسب ۲۹ امتیاز از شانزده بازی در رده دوم لیگ آزادگان قرار دارند. سایپا در ۵ تقابل اخیر خود ۴ پیروزی و یک تساوی به دست آورده است.

سپاهان در حال حاضر یکی از تیم‌هایی است که همواره فوتبالی هجومی را به نمایش می‌گذارد. زردپوشان اصفهانی در پست‌های مختلف مهره‌های کلیدی و باکیفیت بسیاری دارند که کاملاً با سیستم دلخواه مورایس منطبق هستند؛ حضور ستاره‌هایی مانند رضاییان، زکی‌پور، نورافکن، احمدزاده و علی‌نژاد سپاهان را تبدیل به یکی از هجومی‌ترین تیم‌های حال حاضر لیگ کرده که از تنوع تاکتیکی بالایی برخوردار است.

زردپوشان اصفهانی در فاز تهاجمی قدرت بالایی دارند و با به ثمر رساندن 21 گل، خطرناک‌ترین خط حمله لیگ هستند. در سوی دیگر نارنجی‌پوشان سایپا در فاز هجومی سعی دارند تا با استفاده از ضربات آزاد و کرنر و ارسال از کناره‌ها به گل برسند. سایپایی‌ها در فاز هجومی شرایط قابل قبولی دارند و در طول 16 بازی گذشته 13 گل را به ثمر رسانده‌اند که عملکرد متوسطی به شمار می‌آید.

با این وجود باید منتظر ماند و دید چه نتیجه‌ای برای بازی امروز رقم می‌خورد. با این تفاسیر سایپا امروز با ترکیب همیشگی خود به میدان نخواهد رفت و این خبری خوب برای مورایس است تا با قدرت مقابل سایپا حاضر شود و به دور بعد صعود کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *