برنامه بعدی فدراسیون بوکس مشخص شد/ تشکیل شورای فنی تیم‌های پایه و تکرار داستان تیم بزرگسالان!

8:45 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۹۴۵۴
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
شورای فنی تیم‌های پایه بوکس در خصوص تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان تصمیم‌گیری خواهند کرد.

خبرگزاری میزان - پس از انتخاب قابل پیش‌بینی حسین نهرودی به عنوان سرمربی تیم ملی بوکس، حالا قرار بر این است که شورای فنی تیم‌های پایه هم با حضوری جمعی از کارشناسان بوکس تشکیل شود تا در خصوص تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان تصمیم‌گیری شود.

مرتضی سپهوند، جاسم دلاوری، سعید نوروزی، عیسی گل‌محمدی، طاهر جباری و … گزینه‌هایی هستند که احتمالاً در این شورا حضور پیدا می‌کنند.

پیگیری‌های خبرنگار میزان نشان می‌دهد عده‌ای در حال قانع کردن رضا مهدی‌پور برای ادامه همکاری هستند و در این راستا تماس‌هایی هم با سرمربی تیم های نوجوانان و جوانان گرفته شده است.

مهدی‌پور در نخستین تجربه هدایت تیم های پایه در سال 2017 موفق شد یک طلا (رضا حسن‌نیا) و یک برنز (امیرحسن ثقفی) در رقابت‌های قهرمانی آسیا به دست بیاورد.

پس از این موضوع مهدی‌پور که در انتخابات دو دوره گذشته از حسینی حمایت کرده بود، توسط حسین ثوری از کار برکنار شد تا المپیک آرژانتین، قهرمانی آسیا و رقابت‌های جهانی را از دست بدهد تا تیم عبدالرضا انصاری و دوستانش پس از برگزاری یک اردوی مشترک باکیفیت در قزاقستان تنها موفق به کسب دو مدال برنز در آسیا شود.

مهدی‌پور پس از بازگشت به تیم‌های پایه در رقابت‌های دبی 9 مدال رنگارنگ کسب کرد و از سه فینالیست یک طلا هم در بین آنها دیده می‌شد.

پس از آن 6 مدال در مسابقات اردن کسب شد و نکته مهمتر اینکه این تیم در رقابت‌های جهانی لهستان دو مقام پنجمی هم کسب کرد تا پای کسب مدال رفت.

نکته جالب‌تر این است که تیم های مهدی‌پور هیچ تورنمنت تداکاتی نداشتند و هیچگاه هم با تیم کامل به رقابت‌ها اعزام نشدند.

با تمام این تفاسیر تیمی که توسط مهدی‌پور و کادرش به عنوان چهارمی آسیا رسیده بود، احتمالاً به طور موقت به یکی از دوستان حسین نهرودی سپرده می‌شود.

مهدی‌پور که حتی با اصرار بیش از حد برخی‌ها که خواستار حضورش در جلسه شورای فنی بودند هم در این نشست غایب بود احتمالا قید حضور در جلسه تیم های پایه را هم بزند و یا شاید برای دفاع از عملکردش در مقابل انتقادات بایستد ولی نکته عجیب اینجاست چرا باید هرکسی که ارتباط صمیمانه‌ای با سرمربی فعلی تیم ملی بوکس دارد همیشه گزینه اصلی باشد؟

تیم ملی بزرگسالان که با رفتن علیرضا استکی سرمربی موفق بوکس مجدداً وارد چالش شد اما امیدواریم این رویه دیگر برای تیم های پایه اجرا نشود.

هرچند همان طور که پیش از این رسانه میزان خبر داده بود، مسئولان فدراسیون با بیش از یک گزینه خارجی مذاکره کرده‌اند تا بتوانند برای تیم های پایه هم از مربی خوب خارجی بهره ببرند که این موضوع به زمان نیاز دارد اما برای عده‌ای انگشت شمار که جلوی فعالیت آسه بال را گرفتند، دیگر خنثی کردن مربی خارجی که هنوز به ایران نیامده که کاری ندارد!

بوکس ایران می‌تواند روزهای خوب و کم حاشیه‌ای را تجربه کند اما امان از سهم خواهان که حاضر نیستند به هیچ وجه منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *