رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هاشمی: نمی‌دانم گزینه تاج برای تیم امید داخلی است یا خارجی/ برای مدال فوتبال در هانگژو برنامه داریم

11:09 - 20 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۹۲۴۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: تیم فوتبال امید خیلی از برنامه‌ریزی عقب است و باید با انتخاب سرمربی، برنامه‌ها با سرعت بیشتری پیش برود.

خبرگزاری میزان - سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در دهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درباره وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امید، صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*ما در کمیته ملی المپیک هم خیلی اصرار داشته‌ایم که وضعیت سرمربی تیم امید باتوجه به رویدادهای مهمی که پیش رو دارد، مشخص شود.

*خبری که قبلا در مورد انتخاب سرمربی تیم امید اعلام کرده بودم بر اساس توافقی بود که در جلسه 4 نفره بین بنده، رییس کمیته ملی المپیک، رییس فدراسیون فوتبال و معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش حاصل شده بود و قرار بود پس از جام جهانی 2022 سرمری تیم امید انتخاب و حکم حبیب کاشانی به عنوان سرپرست ابلاغ شود.

*کمیته ملی المپیک هم پیشنهادات خودش را داده است. تیم فوتبال امید خیلی از برنامه‌ریزی عقب است و باید با انتخاب سرمربی، برنامه‌ها با سرعت بیشتری پیش برود، چرا که به کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو و همچنین کسب سهمیه المپیک پاریس امیدواریم.

*قطعا دوستان در فدراسیون فوتبال برای انتخاب کادرفنی تیم امید نیاز به بررسی‌های فنی بیشتری داشتند که باعث شده مشمول مرور زمان شود. امیدواریم ظرف چند روز آینده سرمربی تیم امید مشخص شود چرا که کار اصلی ما پس از انتخاب سرمربی شروع می‌شود. بحث انتخاب اعضای کادرفنی، هماهنگ کردن باشگاه‌ها و جذب کمک‌های ملی همگی کارهایی هستند که باید سریعتر شروع شوند.

*هیچ اطلاعی نداریم که گزینه مدنظر فدراسیون فوتبال برای تیم امید داخلی یا خارجی است. از تاج توقع داریم سریعا اقدام کند و ماهم پشتیبان تمام تصمیات فدراسیون فوتبال هستیم. کمیته ملی المپیک فقط درخصوص سرپرست تیم امید پیشنهاد داد.

*نشست‌های خود را با فدراسیون‌های مدال آور در بازی‌های آسیایی و فدراسیون‌هایی که شانس کسب مدال را دارند و همچنین فدراسیون‌هایی که می‌توانند پیشرفت کنند، برگزار کردیم. با 17 فدراسیون جلسه داشتیم و گزارش جلسات را به اطلاع اعضای هیئت اجرایی رساندیم.

*قرار است خارج از بودجه 1401 کمک مالی را به فدراسیون‌ها داشته باشیم و شاخص‌های هفتگانه را تعریف کردیم که البته اختلاف نظر زیادی وجود داشت و قرار است کمیته سه نفره از اعضای هیئت اجرایی تشکیل شود تا این جدول را نهایی کنند که البته مبلغ بالایی نیست و حدودا 15 میلیارد تومان است. در خصوص بودجه تا الان کمیته ملی المپیک 130 درصد کمک داشته است.

*از روزی که مستقر شدیم دغدغه من و خسروی‌وفا هم همین بوده است. تورم لحظه‌ای است و کار ما را سخت می‌کند چون اعزام‌های ما ارزی است و فضای رقابت ما با دنیای خارج از ایران است و با کشورهایی رقابت می‌کنیم که امکانات و اعتبار مالی بالایی دارند. کسب مدال در بازی‌های آسیایی کار سختی است چون ژاپن، کره‌جنوبی و چین و کشورهای عربی هزینه می‌کنند.

*برای بازی‌های آسیایی به این جمع بندی رسیدیم که با طراحان و کسانی که در حوزه لباس تجربه داشتند، جلسه داشته باشیم. 15 مجموعه در داخل شناسایی و مکاتباتی کردیم و تیم کارشناسی را با محوریت همکاران ما در بخش بین الملل و پشتیبانی تعریف کرده‌ایم تا بهترین انتخاب صورت بگیرد، پس از آن کمتر سه ماه تکلیف لباس بقیه اقدامات مشخص می‌شود.

*همچنین مهدی فروتن که پیش از این ریاست کمیسیون اخلاق را برعهده داشت مجددا دوباره برای چهار سال دیگر این مسئولیت را برعهده گرفت و مهدی گودرزی به مدت چهارسال به عنوان رییس کمیسیون آموزش انتخاب شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *