دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس پیرامون نمایشگاه شهر خانواده

10:54 - 20 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۹۲۱۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس اطلاعیه خود را در مورد نمایشگاه شهر خانواده اعلام کر د.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی؛ اطلاعیه روابط عمومی کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور در مورد برگزاری نمایشگاه شهر خانواده (زمستان۱۴۰۱)  از سوی ستاد نمایشگاه  جهت بیان نکاتی برای تبیین و روشنگری عموم فعالان حوزه مد و لباس، و عفاف و حجاب اعلام شد؛ در این اطلاعیه بیان شده است.


بسم الله الرحمن الرحیم
وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ
ﺩﺭ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺟﻨﮓ، ﺩﻧﺒﺎﻟﻪ‌ﺭﻭِ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺶ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺟﺮّﻭﺑﺤﺚ ﻧﻜﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺭﻭﺣﻴﻪ‌ﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻲ‌ﺑﺎﺯﻳﺪ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻳﺘﺎﻥ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﻲ‌ﺭﻭﺩ! ﺑﻪ‌ﺟﺎی ﺁﻥ، ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺍﻫﻞ ﺻﺒﺮ ﺍﺳﺖ. (٤٦انفال)

نمایشگاه شهر خانواده که بخش عمده آن متعلق به حوزه پوشاک اسلامی ایرانی است با هدف دسترس پذیری به لباس عفیفانه برای آحاد جامعه، تقویت تولید کنندگان به ویژه پس از رکود و خسارات سه ماهه اخیر، و ارائه محصولات به مردم با قیمت کمتر از بازار طراحی و برنامه ریزی شده است.

تسهیل گری و بسترسازی برگزاری نمایشگاه ها با رویکرد اسلامی ایرانی و ایجاد سکوهای فروش دائمی و موقت در تهران و استان ها جزو وظایف ذاتی و قانونی کارگروه ساماندهی مد و لباس است که این دغدغه در نمایشگاه استانهای همدان و کرمانشاه، و در آینده اصفهان، کرمان و یزد در دست اقدام بوده و هست تا شعار عدالت فرهنگی دولت سیزدهم با هدف تمرکز زدایی، در حد حرف باقی نماند و در راستای مردمی سازی فرهنگ تمامی رویداد های یاد شده و نیز نمایشگاه شهر خانواده با اجرای بخش خصوصی در حال انجام بوده و هست تا امور مردم به دست خود مردم صورت گیرد و بخش های حاکمیتی و دولتی تمام توان خود را به کار گرفته و به میدان آورده اند تا انجام تبلیغات و ارائه خدمات فرهنگی به صورت رایگان یا با کمترین قیمت به نفع مردم شامل تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات ایرانی اسلامی محقق شود.

شایان ذکر اینکه نمایشگاه شهر خانواده، غیرانتفاعی و صرفاً با هدف حمایت از مردم شامل تولید کننده و مصرف کننده است و از آنجا که مجری سال گذشته در فعالیت‌های خود رویکرد انتفاعی داشته و دارد، کارگروه ساماندهی مد و لباس علیرغم میل باطنی خود از سپردن آن به تشکل مذکور و و امثال آن معذور بوده است و البته وجود تعارض منافع در برخی تشکل ها حین برگزاری نمایشگاه، سبب بروز اقدامات غیر کارشناسی و غیر دقیق شده که در نهایت منجر به کاهش کیفیت نمایشگاه و نارضایتی برخی مشتریان گردیده است.

متاسفانه برخی گروه ها  یا تشکل های محترم و ارجمند با رویکردهای انحصارگرایانه فقط خود را بخش مردمی! میشناسند در صورتی که تجارب سالهای گذشته حاکی از ضعف های اجرایی برگزاری اعم از پایین بودن کیفیت و بالا بودن قیمت بوده که شکایات زیادی در این زمینه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه ساماندهی مد و لباس رسیده است.لذا اگر با وسع نظر و لحاظ مصلحت اصلی مردم، همه گروه‌ها را بخش مردمی و نقش آفرین در نظام اسلامی ببینیم و به آنان نیز اعتماد کنیم نتایج بهتری عاید می گردد. 

کارگروه ساماندهی مد و لباس به عنوان نهادی حاکمیتی(متشکل از بازیگران این عرصه خطیر)، نقش تسهیل گری و تنظیم گری را در برگزاری این نمایشگاه داشته و در این ساحت پذیرای هر گونه پیشنهاد و انتقادی چه در مرحله قبل و چه حین برگزاری نمایشگاه است. پیرامون هزینه تعیین شده از سوی میزبان نیز باید متذکر گردید این امر مطلقا مربوط ومتعلق به مصلای امام خمینی (رحمة الله علیه) تهران و خارج از اختیار کارگروه است؛ اگرچه این نرخ ، بسیار پایین‌تر از نمایشگاه های مشابه همزمان در نقاط مختلف شهر تهران خصوصاً در مناسبت‌های ملی و مذهبی پیش روست و تخفیف خاص نیز برای تولیدکنندگان خرد کالای حجاب در نظر گرفته شده است .

در پایان کارگروه از همه فعالان حوزه مد لباس و پوششهای اسلامی دعوت می نماید تا با حضور قوی و بانشاط در این نمایشگاه کمک نمایند تا الگویی عینی از همگرایی و اتحاد به منصه ظهور برسد و سنگ بنایی باشد برای ایجاد سکوهای فروش در مصلاهای سراسر کشور - که جزو مطالبات مردمی است - و نیز الگویی باشد برای ایجاد سکوهای دائمی فروش محصولات فرهنگی هنری اسلامی ایرانی که در پیش داریم. 

و العاقبه للمتقین

۱۹ دی ۱۴۰۱ ۲۳:۴۵

روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *