آیین تکریم و معارفه فرمانده کل انتظامی کشور برگزار شد / سردار رادان: هیچ کسی از چتر حمایت و خدمت فراجا بیرون نیست

15:39 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۷۹۸۸
آیین تکریم و معارفه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

خبرگزاری میزان - بعد از ظهر امروز «یکشنبه ۱۹ دی» آیین تکریم و معارفه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار شیرازی رئیس نظامی دفتر فرمانده کل قوا، امیر موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وحیدی وزیر کشور، حجت الاسلام و المسلمین خطیب وزیر اطلاعات و سایر مقامات عالی نظامی و انتظامی کشور برگزار شد.

در این مراسم سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا، متن حکم انتصاب فرمانده جدید کل انتظامی کشور را قرائت کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره در خصوص توجه به نخبگان و زمینه رشد آن‌ها را فراهم کردن و ارتقای آن‌ها تا حد جایگزینی تدبیر و تاکید دارند.

رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری تصریح کرد: پیام معظم له در حکم انتصاب فرمانده کل انتظامی کشور مشخص شده است، لذا باید به آن پرداخته و زمینه اجرای آن فراهم شود.

اساسی ترین سازمانی که امنیت و ثبات آرامش را در جامعه برعهده دارد، فرماندهی انتظامی است

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر، بیان کرد: خداوند به ما توفیق دهد تا در تمام ایام سال فاطمی زندگی کنیم و فاطمی از دنیا برویم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: سلامتی و امنیت دو‌ نعمتی است که شاید تا زمانی که وجود نداشته باشند قدر آن‌ها را ندانیم.

وی افزود: حوادث ۳ ماهه گذشته باعث می‌شود تا قدر امنیت را بدانیم، اگر امنیت نباشد هیچ اقدامی برای هیچ قشری از جامعه برای انجام مسئولیت‌هایشان میسر نخواهد شد.

سرلشکر باقری ادامه داد: این حوادث باعث می‌شود که جایگاه انتظامی و ارزش آن را بیش از گذشته متوجه شویم، ارتش و سپاه و بسیج نیز در برقراری امنیت طی ماه‌های گذشته نقش بسزایی داشتند.

وی افزود: تنوع ماموریتی بی نظیری در فرماندهی انتظامی وجود دارد و اساسی ترین سازمانی که امنیت و ثبات آرامش را در جامعه برعهده دارد، فرماندهی انتظامی است.

وی افزود: فرماندهی انتظامی پیشانی ارتباط حاکمیت با مردم است در حالی که سایر نیروهای مسلح ما کمتر با مردم مواجهه مستقیم دارد.

سرلشکر باقری گفت: هر چه که زمان می‌گذرد با ارتقای فناوری و پیچیدگی در امور، کار فرماندهی انتظامی حساسیت و پیچیدگی بالاتری پیدا کرده است.

وی افزود: فضای مجازی همراه با فناوری خود جرایمی را با خود آورده است از این رو ماموران انتظامی در این حوزه نیز در حال انجام اقدامات مقابله‌ای با تهدید‌ها هستند.

یکی از ویژگی‌های سازمان انتظامی در مسیر اسثارگری بودن است

سردار حسین اشتری فرمانده سابق کل انتظامی کشور نیز در ادامه این آیین، بیان کرد: طی هشت گذشته شاهد حوادث گوناگون و کم نظیری بودیم که سازمان انتظامی در مدیریت و کنترل آن‌ها سهم بزرگی داشت.

وی افزود: از ویژگی‌های سازمان انتظامی کشور همواره در مسیر ایثارگری بودن است. در این سال‌ها تلاش فراوان کردیم تا ضمن تکریم ایثارگران وخانواده‌ هایشان، فرهنگ ایثار و شهادت را پاس بداریم.

فرمانده سابق کل انتظامی کشور تصریح کرد: در این دوره هشت ساله ۴ انتخابات مهم و سراسری داشتیم‌ که با امنیت کامل برگزار شدند.

وی افزود: در این مدت برنامه ساخت ۱۲۴ هزار واحد مسکونی پرسنلی و سازمانی پایه‌گذاری و اجرایی شد.

پلیس مقتدر، حرفه ای، امین و مردمی سرلوحه کار فراجا

سردار احمد رضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه همه میدانیم که فراجا چه سازمان عظیمی است و چه رسالت سنگینی بر عهده دارد گفت: اینک که ولی امر ما مسئولیت تداوم این راه دشوار را به اینجانب محول فرموده اند، حکم ایشان را امانتی الهی و مردمی میشمارم که چون کوه طور سنگینی میکند اما باید با تمام توان به اجرای بند به بند آن همت گمارم و همواره متن آن را در نظر داشته باشم.

سردار رادان گفت: با معظم له و با آحاد ملت شریفمان بیمان میبندم که آنچه در توان دارم به کار گیرم و با بهره گیری از هدایت ها حمایتها و دعاهای ایشان و پشتیبانی همه جانبه ستاد کل نیروهای مسلح دولت، مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه دیگر نهادها و سازمانها و به ویژه با همت والا و کوشش بی دریغ کارکنان و ماموران و همسنگران فراجا، روز به روز بر گسترش و بهینه سازی خدمات انتظامی به مردم بیفزایم.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: عهد می بندم که آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش شهروندانی کنم که به فرموده مولایمان، یا هم کیشان من هستند و یا هم نوعان من و در هر حال شایسته تکریم و انصاف.

وی افزود: امام راحل، به واقع ملت رشید ایران را بی نظیر در تاریخ و آنان را ولی نعمت مسئولان و مخدوم با کرامت ما نامیدند.

سردار رادان اظهار کرد: بر این باوریم که هیچ کسی از چتر حمایت و خدمت فراجا بیرون نیست. آسایش و آرامش مهم ترین حق همه شهروندان با هر گرایش و مرام است و ما خود را مکلف به تامین و حفاظت از این حق می‌دانیم.

وی افزود: حرکت پرشتاب و عالمانه به سوی تحقق «پلیس مقتدر و حرفه ای امین و مردمی» سر لوحه آرمان های من و همکارانم در این دوره از مسئولیت است برای این جهاد خدا پسندانه برنامه ها و نیازهای روشنی داریم که از جمله مهم ترین آنها باید بر این موارد تاکید کرد.

خدمت عاشقانه و شبانه روزی به تمامی شهروندان

سرعت و کیفیت بخشی بیشتر به خدمات نظامی

تدوین و اجرای پیگیرانه معیارهای اخلاق حرفه ای و تکریم مراجعان

احترام به حریم خصوصی و ارزش‌ها

ارتباط پیوسته و هدفمند با افکار عمومی

استعداد از نخبگان و فرهیختگان

استفاده از ابزار هنر متعالی و رسانه

رعایت اولویتها و فوریتها در ماموریتها و خدمات

مقابله قاطع با ثالمنی های اجتماعی و جرائم خرد و کلان

بازتر کردن میدان ابتکار نوآوری و تصمیم گیری های شجاعانه اطلاع رسانی و نقد پذیری و پاسخگویی صادقانه

نوسازی سازمان و بهره مندی از آخرین یافته‌های دانش و فناوری

اعتماد به سرمایه عظیم انسانی و توان داخلی

اتکاء به تجربه پیشکسوتان و به کار گیری نشاط جوانان و جوانمردان

برقراری نظام شایسته شناسی و شایسته گماری، حاکمیت انضباط سازمانی

ارتقای سطح معیشت و منزلت کارکنان و خانواده های فداکارشان افزایش مهارتهای حرفه ای و تخصصی تقویت فرهنگی و انسجام سازمانی همکاری با قوا و نهادهای گوناگون عمومی و مدنی

اهتمام به رشد راهبردی همزمان با انجام وظایف جاری

وی افزود: خوشبختانه پیشینه سالها خدمت انتظامی در رده های گوناگون صفی و ستادی در شرایط پر فراز و نشیب و متفاوت جغرافیایی ملی و فرا ملی و خصوصاً تصدی در مرکز مطالعات راهبردی فراجا در سال های اخیر و تدوین اسناد بالادستی و نیز معماری آینده سازمان با مشارکت گسترده صاحبنظران که مورد تایید و استقبال ستاد کل نیروهای مسلح نیز واقع شده به انضمام بزرگترین سرمایه فراجا که همسنگرانی سخت کوش، با مناعت و توانمند است؛ این امید را بر می انگیزد که با مدد و فضل الهی در انتظار روزهای بر امید و سرشار از موفقیت باشيم.

سردار رادان تاکید کرد: سند معماری فراجای آینده که حاصل کار علمی و جهادی مرکز راهبردی فراجا است، سرلوحه من و همکارانم در این دوره از مسئولیت است.

وی افزود: این سند راهبردی که ترسیم کننده مسیر ۲۰ سال آینده فراجاست بر اساس الگوی بومی و در چارچوب مکتب انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و با بهره گیری از خبرگان و نخبگان درون و برون سازمان تهیه شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: معماری فراجای آینده معطوف به نظام دانایی معنایی و سواد انقلابی می‌باشد قطعا نقش ها و حوزه های کارکردی، رویکردها ساختار و سازمان منابع ،انسانی ،فناوری اطلاعات و عملیات و دیگر شئون فراجا ذیل این سند تعریف شده و مبنای تحول در فراجا خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *