فرمانده نیروی دریایی ارتش: سواحل مکران دروازه اقتصادی کشور است

15:19 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۷۹۰۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سواحل مکران ویژگی‌های بسیار ممتازی دارد و دروازه اقتصادی کشور است زیرا مستقیما به اقیانوس متصل است.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش 1401 اظهار داشت: رزمایش امسال تفاوت زیادی با رزمایش‌های گذشته داشت و در واقع متناسب با تهدیدهایی که با آن روبرو هستیم، طرح ریزی شده بود و تجهیزاتی را بر همان مبنا به میدان آوردیم. بنابراین اگر تهدید عوض شود، تجهیزات مناسب دیگری را که در اختیار داریم به میدان خواهیم آورد.

وی افزود: در حوزه پرتابی، موشک‌ها و اژدرهای این رزمایش بسیار متنوع بود طوری‌که چهار نوع اژدر مختلف و جدید را به میدان آورده و پرتاب کردیم که حجم پرتاب‌ها از نظر تعداد، کیفیت، تنوع و به روز بودن اصلاً قابل مقایسه با رزمایش گذشته نبود. برخی از این اژدر ها در دنیا کم نظیر و دو منظوره هستند و می‌توانند کشتی را مورد اصابت قرار داده و زیردریایی را در عمق دریا کشف و به آن شلیک کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ظرفیت‌های سواحل مکران گفت: سواحل مکران ویژگی‌های بسیار ممتازی دارد و دروازه اقتصادی کشور است زیرا مستقیما به اقیانوس متصل است و نه تنها خود سواحل را به عنوان کرانه بلکه پس کرانه را هم توسعه خواهد داد و نکته جالبش اینجاست که امروز نه پس کرانه بلکه پساپس کرانه هم در گرو این شکوفایی است و از این لحاظ فرمانده معظم کل قوا ۴ دهه است که تاکید ویژه‌ای بر توسعه سواحل مکران دارند.

امیردریادار شهرام ایرانی با اشاره به اقدامات نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران اظهار داشت: حضور نیروی انسانی زمینه ارتقا شاخص‌های توسعه را هم فراهم می‌کند بنابراین ما گام اول که مربوط به استقرار نیروی انسانی بود را انجام دادیم و خانواده های ما با آمار قابل توجه در آنجا مستقر هستند. فرمانده معظم کل قوا توجه ویژه‌ای به بحث آموزش داشتند و بر همین اساس مدارسی در آن مناطق احداث شده است. در حال حاضر در کل کشور ۱۰ هنرستان دریایی داریم که دو تای آنها در مکران (جاسک و کنارک) فعال شده و فارغ التحصیلان می‌توانند در همه ارگان‌های دریایی شاغل شوند.

وی افزود: در خصوص بهداشت و درمان هم در سواحل جنوب ساخت سه بیمارستان را در دستور کار داشتیم که دو تای آنها ۱۲۸ تختخوابی بوده و آماده و در حال تجهیز است. بیمارستان دیگر هم مربوط به جاسک و ۹۶ تختخوابی است و می‌تواند تا یک برابر و نیم امکان پذیرش داشته باشد که امیدواریم تا سال آینده نهایی شده و امکان پذیرش بیمار را داشته باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *