مهابادی: به بازیکنان جوان در لیگ برتر بها داده نمی‌شود/ ارتباط سالاری در فوتبال ایران وجود دارد، نه شایسته سالاری!

0:15 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۷۸۳۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مربیان در هیچ کدام از بازی‌ها ریسک نمی‌کنند و به نقرات جوانتر میدان نمی‌دهند.

داوود مهابادی در گفت‌وگو با میزان، درباره کیفیت نیم فصل اول بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: کیفیت رقابت‌های لیگ برتر متوسط بود، هم خوب و هم بد بود. تعطیل شدن مسابقات به خاطر جام جهانی رقابت‌ها را وارد چالشی جدی کرد و برخی از تیم‌ها افت محسوسی داشتند. همچنین نداشتن تماشاگر تاثیر منفی روی بازی‌ها خواهد داشت. به لحاظ اقتصادی 5-6 تیم‌ با سایر تیم‌ها برابری نمی‌کنند و حساب‌شان جداست که برای قهرمانی رقابت دارند. چند تیم هم در وسط جدول و 4 تیم دیگر به دنبال نیفتادن هستند.

وی افزود: ولی رقابت‌های سال‌های دور لیگ برتر خیلی جذاب‌تر از این چند سال اخیر بود، به طور مثال یک تیمی که در انتهای جدول بود، تیم صدر جدول را شکست می‌داد که این شگفتی‌ها معادلات مسابقات لیگ برتر را به هم می‌ریزد.

*مربیان ریسک نمی‌کنند چون باشگاه‌ها از آنها حمایت نمی‌کنند

کارشناس فوتبال در مورد علت عدم ارائه بازی‌های زیبا از سوی تیم‌های لیگ برتر عنوان کرد: شایسته سالاری در مسابقات لیگ برتر فوتبال وجود ندارد و حق زیادی از بازیکنان خوب و جوان در لیگ ضایع می‌شود. اکثر بازیکنان شاغل در لیگ برتر ایران که در تیم‌های‌شان به صورت ثابت در ترکیب حضور دارند، بالای ۳۵ سال سن دارند. این نفرات بهترین بازیکنان تیم‌شان نیز هستند و به همین دلیل است که بازی‌های جذاب و دیدنی را نمی‌بینیم.

پیشکسوت فوتبال در خصوص اینکه باید به بازیکن جوان میدان داده شود، اضافه کرد: چون مربیان امنیت شغلی ندارند، در مسابقات لیگ برتر به بازیکنان جوان بها داده نمی‌شود. مربیان در هیچ کدام از بازی‌ها ریسک نمی‌کنند و به نفرات جوان‌تر میدان نمی‌دهند. به خاطر اینکه باشگاه‌ها نیز از مربیان خود حمایت نمی‌کنند. 4-5 تیم صنعتی بازیکنان بسیار خوب و جوانی دارند، اما کمتر به آنها در لیگ برتر مسابقه می‌رسد و اینگونه است که بازیکنان جوان در این تیم‌ها هدر می‌روند.

*باید بیشتر از بازیکنان جوان در تیم‌های لیگ برتری استفاده شود

وی ادامه داد: وقتی در لیگ به بازیکنان رده سنی جوانان و امید بازی داده نمی‌شود، این نفرات عملکرد خوبی در تیم ملی جوانان و امید ندارند، چون در مسابقات داخلی تجربه کسب نکرده‌اند و آبدیده نشده‌اند.

مهابادی درباره بی‌تجربه بودن ملی‌پوشان تیم‌های جوانان و امید تاکید کرد: زمان ما در تیم ملی امید، ۱۷ و ۱۸ نفر در تیم‌های خودشان فیکس بازی می‌کردند و بازیکنان مطرحی هم به حساب می آمدند، ولی هم اکنون 4-5 نفر از بازیکنان شاغل در لیگ برتر در تیم ملی امید بازی می‌کنند و آنها نیز نفرات مطرح تیم‌شان نیستند. قبلاً یک طرح گذاشته بودند که ۲ بازیکن جوان در تیم حضور داشته باشند و هم اکنون باید فدراسیون فوتبال طرحی بگذارد که بیشتر از بازیکنان جوان در تیم‌های لیگ برتری استفاده شود. مسابقات جوانان و مقدماتی بازی‌های المپیک پاریس به زودی آغاز می‌شود و بازیکنان تیم ملی جوانان و امید باید تجربه بازی داشته باشند تا بهترین عملکرد را در تیم ملی داشته باشند.

*مربیان ارتباط ناسالمی در لیگ برتر و لیگ یک دارند

کارشناس فوتبال افزود: فدراسیون متولی اصلی فوتبال ایران است و باید طرح‌های به روز و مدرن برای تیم‌های لیگ برتری داشته باشد و باشگاه‌ها را مجاب کند که بیشتر از بازیکن جوان در رقابت‌های لیگ برتر استفاده کنند. 5-6 تیم در لیگ برتر حضور دارند که خودشان می‌دانند به هیچ وجه سقوط نمی‌کنند و قهرمان هم نمی‌شوند، معلوم نیست، چرا با اینکه همیشه در لیگ برتر هستند بازیکن‌سازی ندارند؟!

مهابادی در پایان خاطرنشان کرد: در چرخه بازیکنان و مربیان لیگ برتر چیز خوبی نمی‌بینم، خیلی از مربیان شایستگی زیادی دارند، ولی بی‌دلیل بیرون نشسته‌اند. برخی از مربیان هم هستند که بدون هیچ رزومه و کارایی در لیگ یک مربیگری می‌کنند و این روال هم در لیگ برتر وجود دارد. این روند اسمش شایسته سالاری نیست و به ارتباط سالاری تبدیل شده است. مربیان ارتباط ناسالمی در لیگ برتر و لیگ یک دارند و معلوم نیست با چه کسی کانال زده‌اند که هنوز سرمربی یک تیم هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: لیگ برتر لیگ برتر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *