ماموریت رئیس سازمان بازرسی به بازرس کل استان گیلان در خصوص معطلی کامیون‌ها در گمرک آستارا/ بازرسی ویژه 12 ساعته از گمرک و هماهنگی برای اختصاص ایکس ری جدید

11:16 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۷۲۴۴
به دنبال ماموریت رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرس کل استان گیلان در خصوص بررسی معطلی کامیون های صادراتی ایران در مرز آستارا، هیاتی از بازرسی کل استان گیلان از گمرک و مرز آستارا بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - به دنبال ماموریت ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرس کل استان گیلان در خصوص بررسی معطلی کامیون‌های صادراتی ایران در مرز آستارا، سجاد ده‌ده جانی بازرس‌کل استان به همراه هیاتی از بازرسی‌کل استان گیلان ضمن بازدید 12 ساعته از محوطه گمرک و پایانه مرزی شهرستان بندر آستارا و گفت وگو با مسئولان شهرستان و راننده‌های کامیون‌های معطل از نزدیک در جریان مشکلات ورود و خروج این کامیون‌ها قرار گرفتند.

در پایان این بازرسی و بازدید سرزده، طی جلسه‌ای که با حضور بازرس‌کل استان گیلان و مسئولان استانی در فرمانداری آستارا برگزار شد، مصوباتی برای رفع مشکلات احصاء شده پیرامون توقف کامیون‌ها به تصویب رسید و بازرسی کل استان نظارت بر اجرای این مصوبات را در دستور کار قرار داده است.

بر اساس بررسی‌های هیئت بازرسی یکی از عوامل کندی تردد و ازدحام کامیون‌ها در پشت مرز آستارا به مشکلات گمرک کشور کشور آذربایجان مبنی بر قطعی سامانه مکانیزه، تعطیلات سال نو میلادی و... باز می‌گردد که مقرر شد با توجه به اینکه مقصد بخش عمده‌ای از این کامیون‌ها روسیه است، استاندار گیلان برای رفع این مشکلات با سرکنسولگری روسیه در رشت مذاکره کند.

بر اساس این گزارش یکی از دلایل معطلی کامیون‌ها در بندر آستارا کمبود دستگاه ایکس‌ری در گمرک آستارا است، به نحوی که تمام کامیون‌های ورودی و خروجی گمرک با یک دستگاه ایکس ری کنترل می‌شود که باعث تداخل و در هم تنیدگی شدید عبور و مرور کامیون‌ها شده است. در این راستا مقرر شده است استانداری در خصوص تسریع در اتمام ایکس ری در حال احداث گمرک آستارا جهت مسیر خروجی پیگیری لازم را به عمل آورد.

در خصوص کمبود و جانمایی نامناسب پارکینگ مناسب جهت توقف کامیون در سطح شهر نیز مقرر شد برای احداث پارکینگ‌های جدید توسط بخش خصوصی در جوار پل جدیدالاحداث آستارا مجوز صادر شود و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز ماموریت یافته این موضوع را ظرف حداکثر یک ماه پیگیری کند.

همچنین مقرر شد سامانه نوبت دهی دیجیتال و الکترونیکی تسلط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در پایانه بار شهرستان آستارا راه اندازی شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *