رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئيس كل دادگستری اصفهان: دستگاه قضايی حامی همه‌جانبه نيروهای پرتلاش انتظامی و امنيتی است

10:22 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۷۰۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئيس كل دادگستري استان اصفهان دستگاه قضايی استان همه‌جانبه حامی نيروهای پرتلاش نظامی، انتظامی و امنيتی در انجام ماموريت‌ها به منظور تحقق و تامين امنيت پايدار در جامعه بوده و خواهد بود.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين اسدالله جعفری با حضور در نشست فرماندهان كلانتری ها و پاسگاه‌های استان به ايراد سخن پرداخت.

وی در اين نشست با اشاره به سابقه چندصدساله انگليس در استعمار كشورهای ديگر بيان کرد: انگليس از قرن ها پيش به انحای مختلف جنگ نرم، نيمه سخت و سخت شروع به نفوذ در كشورهای مختلف جهان و آغاز فعاليت‌های مستعمرانه خود كرد. پس از آن آمريكا با حمايت مالی صهيونيست اقدام به وجود آوردن مكتب ليبرال دموكراسی کرد تا به تبع آن با تاسيس سازمان ملل و كدخدايی خودخوانده بر دهكده جهانی با همدستی انگليس و اسرائيل، اهداف منفعت‌طلبانه و مستكبرانه خود را در كل جهان دنبال كند.

وي افزود: انقلاب اسلامی ايران در سال 57 با هدف نجات مظلومان جهان در برابر مستكبران و زورگويان به پيروزی رسيد و از آن زمان بيشتر برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات مستكبرانه با هدف از پا درآوردن اين انقلاب آغاز و هر روز شدت بیشتری گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تقابل انقلاب اسلامی با جبهه کفر به سرکردگی استکبار را تقابلی بی نظير در طول تاريخ خواند و اظهار کرد: فعال‌ترين ميدان و تقابل كه در طول تاريخ می توان پيدا كرد تقابل 44 ساله استكبار جهانی با انقلاب است كه شامل انواع اقدامات از جمله جنگ سخت، نرم و نيمه سخت است.

رئيس كل دادگستری استان، هدف دشمنان نظام را در ابتدا نابودی انقلاب و اگر ميسر نشد انزوا جمهوری اسلامی و اگر آن‌هم عملی نشد جلوگيری از پيشرفت ايران عنوان و ادامه داد: دشمنان اين نظام نه‌تنها به هدف مطلوب خود يعنی نابودی انقلاب و هدف محتمل خود كه انزوای ایران بوده نرسيدند بلكه با نااميدی نظاره‌گر پيشرفت‌های اين انقلاب و نفوذ روزافزون در دنيا و تاثيرگذاری عميق ايران در منطقه هستند تا جايی كه نسيم بيداری اسلامی تا هزاران كيلومتر دورتر از مرزهای ايران وزيدن گرفته است و مظلومان جهان با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی به مبارزه با زورگويان و استكبار جهاني برخاسته‌اند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين جعفری ادامه داد: پس از آن كه برنامه های دشمنان برای نابودی يا انزوای نظام به بن‌بست رسيده آنها به فكر متوقف كردن پيشرفت ايران در عرصه‌ها مختلف افتادند اما اين ايده‌ آنها نيز عمل نشد تا جاي كه راض به كند كردن سرعت پيشرفت ايران در عرصه‌هاي علم،‌ اقتصاد، اجتماع، نظام و سياس هستند و تمام برنامه‌ريزی ها دشمنان عليه ملت ايران با اين هدف انجام می شود كه نمونه‌ بارز آن را می توان در اغتشاشات اخير ملاحظه كرد كه دشمن با توسل به جنگ نرم، جنگ تركيبی و شناخت سعی كرد با نفوذ در لايه‌های مختلف اجتماع و ايجاد ناامنی و مذهب ستيزی یا همان جنگ تمدنی، كشور را درگير آشوب داخلی كرده تا به خيال خام خود چرخ پيشرفت ايران در عرصه های مختلف را از حركت بازدارند.

رئيس كل دادگستري استان اصفهان ايجاد جنگ شناختی و جنگ تمدني در ايران را يكي از آخرين حربه های امروز دشمنان نظام خواند و افزود: دشمنان برای دستيابی به اهداف خود با ايجاد جنگ شناختی و جنگ تمدني سعي در متزلزل كردن اساس اين انقلاب داشتند كه چند عامل باعث شد كه برنامه‌ها و اقدامات آنها به درِ بسته بخورد: از جمله، حضور رهبري حكيم، عالم، هوشيار، آگاه به زمان، متوكل و صادق به معنای واقعی كه با رهبری مدبرانه خود ايران را به مرحله بازدارندگي رسانده است و عامل مؤثر حضور پرشور، بصیرت، مقاومت و ايستادگی مردم در صحنه‌های مختلف و پايی بندی آنها به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع جانانه از ولایت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تداوم عزت و اقتدار ايران را تكيه بر نظر مقام معظم رهبري يعنی پوشاندن جامه عمل به شعار ايران قوی دانست.

وی منظور از «ايران قوی» را اقتدار در اجزای حاكميت و اركان كشور بيان كرد و یکی از مهم‌ترين مؤلفه های اين اقتدار را اقتدار نيروهای مسلح دانست.

رئيس كل دادگستري استان اصفهان در ادامه ايمان، فداكاری، دلدادگي به ارزش‌ها و اقتدار نيروهای مسلح و به ويژه نيروهای فراجا را عامل عزت و امنيت كشور عنوان كرد و حمايت، همراهي و پشتيبانی همه‌جانبه و قانونی دستگاه قضاييی از فراجا را از محورها و برنامه‌های مهم دادگستری استان دانست.

وی هماهنگی و انسجام دستگاه‌های مختلف امنیتی و اطلاعات و استانداری، دادگستری و فراجا در برقراری امنيت در استان اصفهان را رضايت‌بخش توصيف كرد و بر لزوم هماهنگی، پشتيبانی و انسجام روزافزون دستگاه قضا به عنوان رییس ضابطین با فراجا تاكيد كرد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری تصريح كرد: همان گونه كه پيشرفت نظامي، ايران را به مرز بازدارندگی رسانده و قدرت‌های جهانی جرأت مقابله نظامی با ايران را ندارند؛ دستگاه قضايی و نيروي انتظاميی بايد به چنان قدرت بازدارندگی دست پيدا كنند كه مجرمان، تبه‌كاران، زورگويان و اراذل و اوباش و همه كسانی كه آرامش، آبرو، مال و جان مردم را تهديد مي‌كنند جرأت ارتكاب جرم را نداشته باشند.

وي در پايان بيان کرد: دستگاه قضايی استان همه‌جانبه حامی نيروهای پرتلاش نظامی، انتظامی و امنيتی در انجام ماموريت‌ها به منظور تحقق و تامين امنيت پايدار در جامعه بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *