آغاز دادگاه تجدید نظر حمید نوری از ۲۱ دی/ وکیل پرونده: سوئدی‌ها مدام قوانین را تغییر می‌دهند

9:47 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۶۹۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روند دادگاه تجدید نظر در پرونده حمید نوری از روز 21 دی ماه آغاز خواهد شد.

«حسین جعفری»، وکیل «حمید نوری» در گفتگو با میزان آخرین جزئیات پرونده این شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد را تشریح کرد.

«جعفری» گفت: از روز 11 ژانویه (21 دی) بحث تقدیم لوایح برای ادله شروع می‌شود و این جلسات دادگاه تا 26 ژانویه (6 بهمن ماه) ادامه دارد.

وکیل حمید نوری افزود: دادگاه سوئد بسته به ضرورت، جلسات را تنظیم و برای ابهام یا رفع ابهامی از طرفین دعوت می‌کند اما چون کسانی که درخواست تجدیدنظر کرده‌اند هم دادستان است و هم ما، جلسه اول با اظهارات دادستان شروع می‌شود.

به گفته وکیل حمید نوری، تعداد 8 جلسه از دادگاه تجدید نظر به صورت علنی برگزار خواهد شد که از این 8 جلسه دو جلسه نخست آن مربوط به دادستان است و دادستان‌ها اظهارات و ادله خود را مطرح می‌کنند.

«جعفری»، اظهار کرد: جلساتی به صورت غیرعلنی باتوجه به فراخور پرونده برگزار و از طرفین پرونده دعوت می‌کنند.

وی در تشریح بیشتر روند دادگاه تجدید نظر، بیان کرد: از این 8 جلسه دادگاه علنی، 2 جلسه برای دادستان است و آنها صحبت‌هایشان را مطرح کنند و ادله مطرح می‌شود و سپس وارد مرحله شهود و بازبینی جلسات دادگاه خواهیم شد.

وکیل پرونده حمید نوری، تاکید کرد که احتمالا روند کلی دادگاه تا پاییز سال 1402 به طول خواهد انجامید و محدودیتی هم برای ارائه جدید وجود ندارد یعنی هر زمان ادله جدید برسد ما می‌توانیم ادله را به دادگاه ارائه دهیم.

وکیل پرونده نوری در بخش دیگری گفت: ما همه تلاش‌مان را کردیم تا بتوانیم ادله و مستندات علیه اتهامات واهی که زده شده را ارائه دهیم اما متاسفانه مقامات سوئد متناسب با روند کار ما قوانین را توسعه یا تغییر می‌دهند و این موضوع کار ما را دشوار کرده است.

دادگاه تجدید نظر حمید نوری در دادگاه منطقه‌ای پلیس «سولنتونا» در نزدیکی محل بازداشت فعلی «حمید نوری» برگزار می‎شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *