واکنش رییس فدراسیون فوتبال به جعل نام خلیج فارس در جام کشورهای عرب

16:35 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۶۴۷۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال به اقدام عجیب کشورهای عربی در برگزاری مسابقاتی با نام جعلی واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد و حامیان ملت مظلوم فلسطین در مورد استفاده از نام خلیج عربی به جای خلیج فارس در مسابقات اخیر فیفا، صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*این مراسم به نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی بود. ما هم مثل سایر فدراسیون‌ها در این مراسم شرکت کردیم و خدا را شکر می‌کنیم که توفیق پیدا کردیم تا در این مراسم باشیم.

*با اینکه ما روابط دیپلماسی با مراکش نداریم، اما بُرد این تیم را در هر مرحله به رئیس فدراسیون، ملت مراکش و بازیکنان این تیم تبریک گفتم. با اینکه ما روابط دیپلماتیک کشوری با مراکش نداریم ولی بر خودم وظیفه دانستم که فوتبالی از بازیکنان، مربی و ملت و مراکش تشکر کنم؛ چون واقعاً آن‌ها مرد هستند. خیلی هم دوست داشتم به فینال هم صعود کنند ولی نشد.

*درباره اقدام عجیب کشورهای عربی در برگزاری مسابقاتی با نام جعلی و همچنین اقدام اینفانتینو و صفحه فیفا در استفاده از این عبارت جعلی باید بگویم که واقعیت این است قبل از اینکه وزیر دستور بدهد ما موضع مشخصی گرفتیم. نامه‌ای روی سایت گذاشتیم و این کار را محکوم و به فیفا اعتراض کردیم. یک دستور هم دادیم تا تمام مسابقات جام حذفی با نام خلیج فارس برگزار شود.

* باید در این مورد صحبت کنیم. به هر حال اینفانتینو مواضع خودش را گرفته و ما هم مواضع خودمان را، دوستی‌مان هم سر جایش. ما باید حتماً در این مورد موضع می‌گرفتیم. واقعیت این است که ما دستور دادیم همه جام‌ها به نام خلیج فارس برگزار شود. ضمن اینکه به فیفا هم نگرانی‌ها و اعتراض خودمان را اعلام کردیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *