رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری اردبیل: ملک بدون سند زمینه ساز بروز اختلاف و تشکیل پرونده در دادگستری است

13:45 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۶۰۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تثبیت مالکیت تنها راهکار مطلوب در مقابله و پیشگیری از تعرض به املاک دولتی و اختلافات آتی و تضییع حقوق بیت المال است.

خبرگزاری میزان - دهمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی مربوط به دستگاه‌‎های دولتی در استان اردبیل برگزار شد.

در این جلسه آخرین وضعیت اجرای قانون حدنگار در حوزه اراضی زراعی، ملی و دستگاه‌های اجرایی با تاکید بر اراضی و املاک تحت تولیت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و تکمیل فعالیت حدنگار اراضی (مربوط به دستگاه‌های آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی) بررسی و مقرر شد تا زمانی مشخص قبل از عید تمامی املاک دستگاه‌های اجرای استان اردبیل که دارای سند دفترچه‌ای هستند، تبدیل به سند تک برگی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی در راستای انجام تکالیف قانونی و حفظ حقوق بیت المال باید با حساسیت و اهتمام جدی نسبت به اخذ سند تک برگی برای املاک و اراضی مجموعه خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه ملک بدون سند زمینه ساز بروز اختلاف و تشکیل پرونده در دادگستری است، گفت: تثبیت مالکیت تنها راهکار مطلوب در مقابله و پیشگیری از تعرض به املاک دولتی و اختلافات آتی و تضییع حقوق بیت المال است.

دادستان مرکز استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: دادسرای مرکز استان به جد پیگیر اجرای مصوبات این شورا خواهد بود.

بیشتربخوانید

رئیس کل دادگستری استان تهران: میزان پرونده‌های سرقت ۲۱ درصد کاهش یافته است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *