رئیس کل دادگستری استان بوشهر شبانه از کلانتری و اداره آگاهی شهرستان عسلویه بازدید کرد

13:30 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۹۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جریان سفر به عسلویه جهت بررسی مشکلات این شهرستان به همراه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان عسلویه بصورت شبانه و سرزده از کلانتری 11 و اداره آگاهی نخل تقی نیز بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز در جریان سفر به شهرستان عسلویه جهت بررسی مشکلات این شهرستان همراه با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان عسلویه از کلانتری 11 و اداره آگاهی نخل تقی این شهرستان بصورت سرزده و شبانه بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید علاوه بر بررسی پرونده‌های قضایی موجود در این مراجع انتظامی از بخش های مختلف کلانتری و تحت نظرگاها نیز بازدید کرد.

وی در این بازدید که حدود 2 ساعت و نیم به طول انجامید موارد و در خصوص رفع مشکلات موجود به مسئولان کلانتری تذکر داد.

مهرانگیز در خصوص پرونده هایی که موعد گذشته موجود در این مرجع نیز متذکر شد تا در موعد مقرر به شعب اعاده شودند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، افزود: تمامی پرونده‌ها باید پس از اجرای کامل دستورات قضات به شعب مربوطه اعاده و از ارسال پرونده‌های ناقص به شعب جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: ضابطان موظفند نسبت به برگ شماری اوراق پرونده نیز اقدام کرده و در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

مهرانگیز با اشاره به لزوم صدور کارت شناسایی برای ضابطان، افزود: مامورانی که کارت ضابطان را دریافت نکرده‌اند باید اسامی خود را اعلام کنند تا پس از گذراندن دوره مربوطه برای آنان کارت صادر شود.

وی به دستوراتی که به صدور دستورات شفاهی اشاره کرد و گفت: در صورت دریافت دستور شفاهی از مقام قضایی،  ضابطان موظفند طبق ماده 34 قانون آئین دادرسی کیفری حداکثر ظرف مدت 24 ساعت آن را به امضای مقام قضایی رسانند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره اهمیت به موضوع تحت نظرگاه، گفت: چنانچه فردی خارج از وقت اداری تحت نظر قرار داده شد، مسئولان کلانتری موظفند ظرف یک‌ساعت این موضوع را به دادستان یا قاضی کشیک اطلاع دهند.

مهرانگیز تصریح کرد: ضابطان باید به متهمان اعلام کنند که می توانند بازداشت خود را به وکیل یا بستگان درجه یک خود اطلاع دهند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین با توجه به اینکه تحت نظرگاه شهرستان عسلویه تحت نظر سازمان زندان ها قرار نداشت، دادستان شهرستان را موظف کرد تا از این پس از تحت نظرقرار دادن متهمان در این تحت نظرگاه‌ها خودداری کند.

این بازدید پس از 2 ساعت و نیم و در ساعت 1:30 بامداد به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

 رئیس کل دادگستری بوشهر برای رفع مشکل و صدور اسناد مالکیت زمین‌های شهرستان عسلویه مهلت یک ماهه داد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *