حصارکشی 140 کیلومتری یونان در مرز با ترکیه

12:38 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۸۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یونان در ادامه تدابیر سختگیرانه خود علیه مهاجران، در امتداد مرزهای مشترک با ترکیه حصارکشی می‌کند.

خبرگزاری میزان - وزیر حفاظت از شهروندان یونان اخیرا اعلام کرد که این کشور یک حصار فولادی به طول 140 کیلومتر (87 مایل) در امتداد با رودخانه «مریچ» در مرز با ترکیه خواهد ساخت.

به گزارش «آناتولی»، این مقام یونانی در گفتگو با رسانه‌ها گفت که این کشور پروژه‌ای را برای ساختن حصار با هدف جلوگیری از عبور مهاجران راه اندازی کرده است.

در ماه دسامبر سال 2022، یونان اعلام کرد که 250 پلیس مرزی را برای تشدید اقدامات گشت‌زنی و نظارت در نزدیکی منطقه «اوروس» در مرز ترکیه مستقر خواهد کرد.

اخیرا وزارت دفاع ملی ترکیه فاش کرد که یک پهپاد نیروی دریایی این کشور تصاویری از نیروهای یونانی ضبط کرده که به طور غیرقانونی یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی را به آب‌های سرزمینی ترکیه عقب می‌رانند.

این نهاد ترکیه در توییتی اعلام کرد که این اخراج‌های غیرقانونی یونان در شمال جزیره یونانی «لسبوس» در دریای اژه در 30 دسامبر ثبت شد.

گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر بارها اقدام غیرقانونی یونان در عقب راندن پناهجویان را محکوم کرده و گفته‌اند که این اقدام با به خطر انداختن جان افراد آسیب‌پذیر از جمله زنان و کودکان، ارزش‌های بشردوستانه و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

ترکیه در سال‌های اخیر یک گذرگاه کلیدی برای مهاجران غیرقانونی بوده است که قصد دارند به اروپا بروند؛ به گفته رسانه‌های ترکیه این کشور در حال حاضر میزبان 4 میلیون پناهنده است و در حال اتخاذ تدابیر امنیتی جدید در مرزهای خود برای جلوگیری از هجوم مهاجران است.

در همین حال اداره مهاجرت ترکیه اعلام کرد بیش از هزار مهاجر غیرقانونی در پنج روز نخست سال 2023 از ترکیه به کشورهایشان بازگردانده شده‎‌اند.

ریاست مدیریت مهاجرت ترکیه اعلام کرد که در مجموع هزار و 28 مهاجر غیرقانونی در 5 روز نخست ماه ژانویه به کشور خود بازگردانده شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *