هشدار طوفان در آمریکا در میانه قطعی برق ده‌ها هزار مشترک

10:44 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۶۴۵
هواشناسی آمریکا هشدار داد که جریان جوی دیگری متشکل از هوای گرمسیری متراکم و مرطوب به زودی با بارش باران و برف کوهستانی کالیفرنیا را فرا خواهد گرفت

خبرگزاری میزان – جریان جوی دیگری موسوم به «رودخانه جوی» متشکل از هوای گرمسیری متراکم و مرطوب به زودی با بارش باران و برف کوهستانی، کالیفرنیا را فرا خواهد گرفت.

این در حالی است که این ایالت همچنان تحت تاثیر طوفان‌های زمستانی روزهای اخیر قرار دارد.

به گزارش «رویترز»، «دیوید راث»، هواشناس مرکز پیش‌بینی آب و هوای سرویس ملی آب و هوای آمریکا، گفت که رگبارهای شدید و بادهای تند اواخر روز جمعه به شمال غربی کالیفرنیا رسید و بعد از ظهر شنبه به سمت جنوب به منطقه خلیج سانفرانسیسکو و سواحل مرکزی گسترش یافت و یکشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، یک سامانه طوفانی دیگر در روز دوشنبه رخ خواهد داد و حداقل تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت؛ لس‌آنجلس، ساکرامنتو، تا منطقه خلیج سانفرانسیسکو و به سمت اورگان تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که برق ده‌ها هزار خانه و کسب‌وکار در روزهای اخیر قطع بوده و بیش از 34 هزار مشترک در ساعات گذشته، عمدتاً در شهر «مندوسینو» در شمال کالیفرنیا، بدون برق مانده‌اند.

بادهای شدید درختانی را که قبلاً بر اثر خشکسالی طولانی‌مدت ضعیف شده بودند ریشه کن کرد، خطوط برق را دچار مشکل و جاده‌های سراسر منطقه را مسدود کرد.

سرویس هواشناسی  آمریکا هشدار داد که اثر تجمعی طوفان‌های بارانی متوالی از اواخر دسامبر می‌تواند سطح رودخانه‌ها را به سطح بالایی برساند و باعث جاری شدن سیل در بخش زیادی از مرکز کالیفرنیا شود.

دست‌کم شش نفر بر اثر شرایط آب و هوایی سخت از ابتدای تعطیلات سال نو جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *