اسدی: قربانی در گزینش مشاورانش تجدیدنظر کند/ سخنان غیرواقع و نادیده گرفتن موفقیت‌های تیراندازی بی‌انصافی است

7:45 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۶۰۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
عضو سابق تیم ملی اهداف پروازی گفت: قربانی در گزینش افرادی که آمار و اخبار نادرست را به اطلاعش می‌رسانند، تجدیدنظر کند، چون با یک جستجوی ساده می‌توان به غیرواقع بودن‌ این اخبار رسید.

سعید اسدی در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به اظهارات اخیر رییس فدراسیون تیراندازی در مورد تعطیلی این رشته و تحولاتی که در تیراندازی ایجاد کرده، اظهار داشت: چند روز پیش رئیس فدراسیون تیراندازی در حاشیه مجمع عمومی سالیانه فدراسیون که در مقدس برگزار شد مطالبی غیرواقع را مطرح کرد که لازم دانستم به عنوان ورزشکار و علاقمند به ورزش تیراندازی به دفاع از عملکرد زحمت کشان قبلی در این حیطه بپردازم و برای روشن شدن اذهان عمومی توضیحاتی بدهم.

وی افزود: قربانی در صحبت‌های اخیرش اعلام کرده زمانی که ریاست فدراسیون تیراندازی را برعهده گرفته، تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه 11 ماه و رشته اهداف پروازی 2.5 سال تعطیل بودند. وقتی از واژه تعطیلی استفاده می‌شود یعنی آنکه نه اردو و نه اعزامی به مسابقات بوده است، اما بهتر است فقط به 11 ماه قبل از حضور قربانی در فدراسیون تیراندازی یعنی از فروردین 1400 تا بهمن همان سال اشاره کنم. در فروردین تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه در جام جهانی هند شرکت کردند و اولین مدال طلای تپانچه توسط جواد فروغی کسب شد. اواخر همین ماه ورزشکاران تفنگ و تپانچه به اردوی‌ تمرینی مجارستان و صربستان اعزام شدند که تا اوایل اردیبهشت ادامه داشت.

عضو سابق تیم قهرمان لیگ اهداف پروازی تاکید کرد: در خرداد ماه و در جام جهانی کرواسی مدال طلای تپانچه، مدال برنز میکس و مدال برنز مردان جهان کسب شد. در مرداد ماه تیم ملی تیراندازی در المپیک توکیو نمایش درخشانی داشت و اولین مدال طلای تاریخ تیراندازی کشورمان در المپیک توسط جواد فروغی به دست آمد. همچنین تیم میکس تپانچه متشکل از هانیه رستمیان و فروغی در رده پنجم المپیک ایستاد. پس از المپیک و در مسابقاتی که آذرماه در لهستان برگزار شد فروغی مدال طلای میکس تپانچه را هم کسب کرد.

اسدی در ادامه اضافه کرد: در نیمه آذرماه سال ۱۴۰۰ مبینی، دبیر فعلی فدراسیون به عنوان سرپرست فدراسیون تیراندازی انتخاب شد. تمامی مسابقات و افتخارات ذکر شده به پشتوانه اردوهای منسجم و منظمی بود که به صورت مستمر برگزار می‌شد. درباره رشته اهداف پروازی هم باید یادآور شوم که با فراگیری بیماری کرونا حدود 2 سال اکثر مسابقات جهانی لغو می‌شد و امکان اعزام تیم‌های اهداف پروازی به مسابقات وجود نداشت، اما در داخل کشور مسابقات متعدد آزاد اهداف پروازی به اضافه دو دوره لیگ اهداف پروازی به شیوه جدید و ترکیبی برگزار شد که با استقبال بسیار زیادی همراه شد، اما نکته جالب آنجاست که در حال حاضر لیگ اهداف پروازی کاملا تعطیل شده است.

عضو سابق تیم ملی اهداف پروازی تصریح کرد: در ایام کرونا یک دوره مسابقات آنلاین توسط فدراسیون جهانی تیراندازی برگزار شد که تیم‌ها در داخل کشور خودشان تیراندازی می‌کردند و نتایج توسط داوران بین‌المللی همان کشور ثبت می‌شد. ورزشکاران اهداف پروازی ایران هم در این مسابقات که در سایت آزادی تهران بود، شرکت کردند. در همان روزهای کرونایی مسابقات آزاد اهداف پروازی با شرکت بیش از 70-80 تیرانداز و با پوشش تلویزیونی برگزار می‌شد. این در حالیست که اکنون هم از تعداد شرکت کنندگان کم شده و هم اینکه خبری از پخش تلویزیونی نیست.

وی با انتقاد از طرح چنین صحبت‌هایی از سوی رئیس فدراسیون تیراندازی، خاطرنشان کرد: اینگونه اظهارات در مورد گذشتگان، آن هم سخنان غیرواقع و نادیده گرفتن تمامی موفقیت‌ها از جمله مدال طلای تاریخی در المپیک و مقام پنجمی تیم میکس تپانچه در توکیو، جفا و بی‌انصافی در حق مدیران شایسته قبلی فدراسیون است. از قربانی تقاضا داریم در گزینش افرادی که آمار و اخبار نادرست را به اطلاعش می‌رسانند، تجدیدنظر کند، چون مطرح شدن اینگونه مطالب در عصری که با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان به غیرواقع بودن‌شان رسید، نتایج مثبتی برای فدراسیون در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *