اولین محصول فناورانه مرکز فناوری و نوآوری رسا به فروش رفت

20:48 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۲۶۴
اولین محصول فناورانه تولید شده توسط یکی از هسته‌های فناور مستقر در مرکز فناوری و نوآوری رسا فروش یافته است.

خبرگزاری میزان_ اولین محصول فناورانه تولید شده توسط یکی از هسته‌های فناور مستقر در مرکز فناوری و نوآوری رسا و طبق سازوکار تدوین شده از طریق این مرکز به فروش رسیده است.

این محصول فناورانه در حوزه سامانه‌های تشخیصی شتاب‌دهنده‌های ذرات؛ حاصل فعالیت یکی از هسته‌های فناور مستقر در مرکز رسا است که در حال سپری کردن مرحله پیش‌رشد خود است.

سامانه‌ تشخیصی شتاب‌دهنده‌های ذرات با قیمت حدودی ۴ میلیارد ریال، قابلیت اندازه‌گیری مشخصات باریکه شامل مکان و ابعاد باریکه و پروفایل آن را دارد و از اجزای مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بر پایه به‌کارگیری آشکارساز سوسوزن و اندازه‌گیری تصویر رد باریکه توسط دوربین مناسب به همراه نرم‌افزار پردازش تصویر، تشکیل شده است.

اعضای این هسته فناور؛ سابقه طراحی و ساخت دو نمونه قبلی این سامانه را در کارنامه کاری خود دارند و نمونه جدید برای نخستین‌بار به عنوان محصول فناورانه به یکی از دانشگاه‌های متقاضی عرضه شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در آینده شاهد توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری صنعت هسته‌ای و عرضه محصولات فناورانه بیشتری از سوی مرکز فناوری و نوآوری رسا به بازار خواهیم بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *