افزایش مبتلایان به زیرسویه جدید کرونا در آمریکا و ژاپن

17:31 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۰۷۱
گزارش‎ها از افزایش مبتلایان به زیرسویه جدید کرونا در آمریکا و ژاپن خبر می‎دهند.

خبرگزاری میزان - آمارهای رسمی نشان می‌دهند در حالی که ژاپن با موج هشتم ابتلا به کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، مجموع موارد ابتلا به این ویروس در این کشور از زمان آغاز همه‌گیری در شبانه روز گذشته به 30 میلیون نفر رسیده است.

به گزارش «کیودو»، اکنون برآورد می شود از زمانی که ژاپن اولین مورد داخلی ابتلا به کرونا را در ژانویه 2020 تأیید کرد، نزدیک به 25 درصد از جمعیت این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

تعداد مبتلایان تازه تایید شده در روز گذشته به 246 هزار و 451 نفر رسید.

مجموع موارد تایید شده ابتلا که در ابتدای سال گذشته کمتر از دو میلیون نفر بود، طی یک سال در بحبوحه شیوع سویه بسیار مسری امیکرون ویروس کرونا، به بیش از 28 میلیون نفر افزایش یافته است.

به گفته مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن، نگرانی‌ها در مورد زیرسویه‌های جدید امیکرون نیز افزایش یافته و به گفته این مؤسسه، زیرسویه فرعی XBB.1.5 که به سرعت در آمریکا در حال شیوع است، در ژاپن هم دیده می‌شود.

آمریکا هم در هفته‌های اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا بوده و این زیرسویه جدید که ممکن است قابل انتقال‌ترین زیرسویه باشد، در سراسر این کشور گسترش یابد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، آزمایش حدود 6 هزار و 500 نفر در بیمارستان‌های این کشور مثبت شناسایی شده که بیش از دو برابر تعداد یک ماه پیش است.

همچنین بیش از 10 هزار نفر در ماه گذشته بر اثر ابتلا به کووید-19 در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین میزان در بازه چهار هفته‌ای، از تابستان تاکنون است.

کارشناسان بیماری‌های عفونی در مورد زیرسویه جدید XBB1.5، که اکنون حدود 40 درصد موارد ابتلا در آمریکا را تشکیل می‌دهد می‌گویند که به نظر نمی‌رسد این زیرسویه باعث افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر شود، اما خطر انتقال آن بیشتر است.

یکی از این کارشناسان گفت: این زیرسویه ممکن است بیشتر قابل انتقال باشد، اما لزوما به موارد بیشتر بستری در بیمارستان و مرگ و میر در کل جمعیت منجر نمی‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *