وکیلی: داورزنی بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون والیبال است/ هدف نوجوانان کسب مقام در لیگ یک نیست

7:45 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۷۵۰
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران گفت: داورزنی حتی اگر ۲ سال دیگر در فدراسیون والیبال نباشد، باید در جایگاهی مانند ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا باشد تا به والیبال ایران کمک کند.

محمد وکیلی در گفت‌وگو با میزان، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال نوجوان در لیگ یک که با نام شمس حضور دارد، اظهار کرد: در حال حاضر در رده پنجم جدول لیگ یک قرار داریم. سال اول بازیکنان تیم ملی نوجوان است که در سطح لیگ بازی می‌کنند و تجربیات خوبی از این بازی‌ها کسب می‌کنند. در دور رفت کمی بی‌تجربه بودیم، اما در دور برگشت و به خصوص در ۲ بازی قبلی که خارج از خانه بود، به برتری رسیدیم. برای رسیدن به پلی‌آف شانس داریم، اما در هر صورت هدفگذاری فدراسیون والیبال از شرکت دادن تیم ملی نوجوانان در لیگ یک، کسب مقام نبوده، هرچند با صعود به دور حذفی می‌توانیم در تعداد بازی‌های بیشتری حاضر باشیم.

وی افزود: در صورتی که صعود نکنیم،پس از پایان لیگ یک اردوهای تیم ملی نوجوانان آغاز خواهد شد تا با آمادگی مطلوب در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنیم. در نظر داریم یک هفته پس از پایان لیگ به بازیکنان استراحت دهیم و سپس اردوها شروع شود. مسابقات قهرمانی جهان تیر ماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی آرژانتین برگزار می‌شود، هرچند هنوز تاریخ دقیق این مسابقات اعلام نشده است.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان درباره ارتباط با کادرفنی رده سنی جدید زیر ۱۶ سال، گفت: قطعا هر کمکی که صادقیانی و ‌کادرش نیاز داشته باشند، دریغ نمی‌کنم. صادقیانی علاوه بر اینکه بازیکن من بوده، مدتی هم در تیم نوجوانان همکارم‌ بود و در کادرفنی حضور داشت. هدف همه ما در تیم‌های پایه یک چیز و آن تحکیم پایه‌های والیبال ملی است. رده زیر ۱۶ سال بسیار مهم است چرا که پس از آن رده وارد نوجوانان خواهد شد و به نظرم اهمیت بیشتری دارد چرا زیربنای والیبال ملی از این رده شروع می‌شود و باید شناسایی درستی صورت پذیرد.

وکیلی در مورد ابقای داورزنی در پست ریاست فدراسیون والیبال، خاطرنشان کرد: در حال حاضر داورزنی بهترین گزینه برای هدایت فدراسیون والیبال است. داوزنی هم تجربه کافی را در این زمینه دارد و از طرفی ارتباطات خوبی بین‌المللی چه در آسیا و چه در فدراسیون جهانی وارد که میزبانی‌های مختلف ایران از مسابقات جهانی و آسیایی گواه این مدعاست. شاید در آینده مدیران جوان و با دانشی بتوانند جا پای داورزنی و یزدانی‌خرم بگذارند، اما باتوجه با ترافیک بالای رقابت‌ها برای تیم‌های نوجوانان و جوانان که عازم مسابقات جهانی هستند و تیم ملی بزرگسالان که لیگ ملت‌ها، مسابقات انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی را پیش دارد، زمان مناسبی برای این تغییر بزرگ نبود.

وی در پایان گفت: واقعا بحث بازنشستگی برای روسای فدراسیون موضوعیت ندارد و وقتی فردی همچنان از نظر جسمی و روحی توانایی فعالیت و کمک به ورزش را دارد، باید کار کند و دیگران در کنار مدیرانی مانند داورزنی تجربه کسب کنند‌. نباید افرادی که ۴۰ سال زحمت کشیده‌اند را خاطر قوانینی که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، به راحتی کنار گذاشت. ما مربرپی هستیم و در هر صورت کارمان را می‌کنیم، اما قطعا تغییرات این چنینی در نتایج خودش را نشان می‌دهد و یادمان نمی‌رود در آن ۲ سالی که داورزنی نبود، چه اتفاقاتی رخ داد و چه نتایجی کسب شد. داورزنی حتی اگر ۲ سال دیگر در فدراسیون والیبال نباشد، باید در جایگاهی مانند ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا قرار گیرد تا به والیبال ایران کمک کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *