رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: کاهش جمعیت کیفری به طور جد مورد تأکید دستگاه قضایی است

13:34 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۷۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: یکی از مواردی که به طور جد مورد تأکید دستگاه قضایی قرار دارد، کاهش جمعیت کیفری است و بر این اساس اقدامات خوبی توسط حوزه های قضایی در شهرستان ها و مشهد به انجام رسیده و نتیجه آن فراهم آمدن اسباب آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان با استفاده از ارفاقات قانونی بوده است.

خبرگزاری میزان - غلامعلی صادقی در جمع مسئولان قضایی، انتظامی، اجرایی و امنیتی بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی با هدف کاهش جمعیت کیفری تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی که در جلسه ستاد کنترل مجرمین حرفه ای در مجتمع ولایت مشهد سخن می گفت ضمن تقدیر از زحمات و خدمات مدیرانی که در مسیر خدمت رسانی به شهروندان گرانقدر تلاش جهادی می‌کنند افزود: مؤثرترین اقدامی که در شرایط کنونی توسط مسئولان باید انجام شود؛ کار جهادی و تلاش مضاعف در زمینه انجام دقیق وظایف قانونی است تا شاهد کسب رضایتمندی شهروندان باشیم و در این زمینه دادستانها، قضات و رؤسای حوزه های قضایی در سطح استان نقش ویژه ای دارند.

صادقی با اشاره به سیاست های دستگاه قضایی در دوران تحول گفت: یکی از مواردی که به طور جد مورد تأکید دستگاه قضایی قرار دارد، کاهش جمعیت کیفری است و بر این اساس اقدامات خوبی توسط حوزه های قضایی در شهرستان ها و مشهد به انجام رسیده و نتیجه آن فراهم آمدن اسباب آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان با استفاده از ارفاقات قانونی بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: افرادی که دارای سابقه نبوده و یا رفتار و اخلاق آنها در دوران تحمل کیفر، نشان دهنده‌ی اصلاح و بهبود بوده و مدیران زندان و سایر مسئولان مرتبط از آنها اعلام رضایت کرده اند در اولویت بهره مندی از تأسیسات و ارفاقات قانونی قرار دارند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: سارقان به عنف و مرتکبین سرقت مسلحانه و دارای سابقه و همچنین برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و اخلال گران در آرامش و آسایش شهروندان از استفاده از ارفاقات قانونی محروم خواهند بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *