رئیس دادگستری بستان آباد: روند اجرای طرح کاداستر در استان آذربایجان شرقی و شهرستان بستان آباد قابل قبول نیست

13:01 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۵۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس دادگستری شهرستان بستان آباد استان آذربایجان شرقی گفت: روند اجرای طرح کاداستر در استان آذربایجان شرقی و شهرستان بستان آباد قابل قبول نیست و این طرح تنها در 13 درصد از اراضی کشاورزی استان اجرایی شده است.

خبرگزاری میزان – محمدباقر فتحی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه اجرای کامل و دقیق طرح کاداستر یا حدنگار، از مهم ترین راهکارهای حل منازعات ملکی و صیانت از اراضی زراعی است، بیان کرد: متاسفانه روند اجرای طرح کاداستر در استان آذربایجان شرقی و شهرستان بستان آباد قابل قبول نیست و این طرح تنها در 13 درصد از اراضی کشاورزی استان اجرایی شده است.

وی تصویب و اجرای طرح واگذاری انشعاب موقت و تبعیض، اعمال نفوذ و اجرای سلیقه‌‎ای تخریب در ساخت و سازهای غیرمجاز را از جمله آفت‌های موفقیت در پیشگیری از اینگونه تخلفات برشمرد و گفت: اجرای دقیق و بدون تبعیض قانون باید ملاک عمل همه مسئولان در برخورد با تخلفات ملکی و ساخت و سازهای غیرمجاز باشد.

رئیس کل دادگستری شهرستان بستان آباد تصریح کرد: تبیین ضرورت صیانت از اراضی کشاورزی و زراعی بویژه در محدوده اراضی روستاها می‌تواند خود روستاییان را هم در برخورد با سودجویان و متعرضان به اراضی کشاورزی و زراعی همراه کند.

وی ضمن گلایه از تعلل دستگاه‌های اجرایی در اجرای احکام قطعی دادگاه و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: حدود 140 فقره دستور یا حکم قطعی برای قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز یا تصرف مسیل‎‌ها،اراضی ملی و زمین‌های کشاورزی صادر شده که به دلایل مختلف از جمله کمبود امکانات و ماشین آلات بلااقدام مانده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین متقی نیا دادستان عمومی و انقلاب بستان آباد نیز از اجرای بیش از 80 مورد قلع وقمع ساخت و سازغیرمجاز در محدوده تالاب قوریگل طی چند روز آینده خبر داد.

بیشتربخوانید

لزوم اجرای مصوبات طرح‌های عملیاتی در جنگل فندقلو با تایید شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان اردبیل

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *