تاکید رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری‌ بر احداث پارکینگ‌های متعدد بابت جلوگیری از سرقت درجای خودرو‌ها

17:48 - 16 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۳۸۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دومین جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

خبرگزاری میزان - احمدرضا بهرامی در دومین جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت استان چهارمحال و بختیاری
با تأکید بر نقش دستگاه‌های اجرایی در تدوین اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه برای مقابله با پدیده مجرمانه سرقت در جامعه، اظهار کرد: هرچند هم افزایی میان نهادها و بخش‌های مختلف برای برخورد قاطع و قانونمند با سرقت می‌تواند در جلوگیری از رشد و توسعه آن موثر باشد اما آنچه که می‌تواند به صورت ریشه‌ای وقوع این پدیده را در جامعه به حداقل برساند اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و انجام اقدامات حفاظتی است.

وی افزود: بر این اساس باید تلاش شود از ظرفیت نهادهای اطلاع رسانی به ویژه صداوسیما برای آگاهی بخشی به شهروندان و ارتقاء سطح دانش عمومی در جامعه به منظور انجام اقدامات ایمنی و مراقبت از اموال استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی اقدامات دستگاه‌ها برای صیانت اموال عمومی و شخصی مردم، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دستگاه‌های متولی احداث پارکینگ در نقاط مختلف شهر برای خودروهای شخصی مردم است چرا که با توجه به آمار بالای سرقت درجای خودرو و لوازم درون آن، این موضوع می‌تواند هم موجبات آرامش خاطر مردم را فراهم آورد و هم در وضعیت ترافیکی شهر و آمدوشد شهروندان تأثیر به سزایی داشته باشد.

وی افزود: در خصوص اموال منقول و با ارزش نیز باید این آموزش به شهروندان داده شود که اشیاء قیمتی خود را در صندوق امانات بانک‌ها و اماکن مطمئن نگهداری کنند.

بهرامی خطاب به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، گفت: درخواست پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده در جلسه را احصا و پس از دسته بندی ضمن رایزنی با ادارات متولی، موضوعات مربوطه را با حضور نمایندگان دستگاه‌ها مورد بررسی و پایش قرار دهید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *