رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احیای دشت قزوین در دستور کار است

15:04 - 16 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۳۷۶۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که مدرن‌ترین فعالیت کشاورزی کشور از دشت قزوین آغاز شده است، گفت: در این راستا احیای دشت قزوین در دستور کار قرار دارد.

خبرگزاری میزان _ جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آیین واگذاری اسناد به مالکین در روستای "حاجی‌تپه" شهرستان آبیک، گفت: هدف از سفر امروز بحث سنددار کردن اراضی است، زمین‌های کشاورزان باید سنددار شود تا در زمان دریافت تسهیلات بتوانند به عنوان وثیقه از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین مساله به رسمیت شناختن مالکیت اراضی کشاورزان است.

ساداتی‌نژاد ضمن تقدیر از نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از بخش کشاورزی افزود: استان قزوین به عنوان شهر کشاورزی با توجه به باغات و دشت آن شناخته می‌شود.

وی با بیان این که مدرن‌ترین کار کشاورزی در ایران از دشت قزوین آغاز شده است، یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز تاکید بر روی احیای دشت قزوین داشته‌اند که برای ما فرمان به شمار می‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اختصاص اعتبار برای احیای دشت قزوین در سفر ریاست جمهوری به این استان، تصریح کرد: امیدواریم تا پیش از پایان سال سفری به این استان با ماموریت احیای دشت قزوین انجام شود و این مهم را عملیاتی کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر طرح‌های هوشمندسازی کشاورزی در کشور آغاز شده است و استان قزوین در وهله اول برای ما قطب هوشمندسازی کشاورزی ایران به شمار می‌رود.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر صدور اسناد اراضی در دولت سیزدهم، گفت: اولین استان در صدور اسناد اراضی، استان قزوین است و جشن سنددار کردن اراضی در این استان را آغاز کرده‌ایم.

وزیر کشاورزی ضمن خداقوت به کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش، یادآور شد: پس از جنگ اوکراین، برخی از کشورهای دنیا دچار چالش در تامین غذا شدند که در کشور ما در این زمینه کمبودی وجود نداشت که نشان دهنده غیرت کشاورز، دامدار و باغدار کشور است.

ساداتی‌نژاد افزود: این موضوع نشان می‌دهد که ایران دارای قدرت غذایی است.

وی با اشاره به صدور واگذاری اسناد کشاورزی روستای حاجی‌تپه شهرستان آبیک قزوین، پیشنهاد داد؛ تا با کمک استاندار، یکپارچه‌سازی اراضی در این روستا به عنوان پایلوت انجام شود و در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی امکانات لازم را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: با تجمیع اراضی، امکانات ماشینی (تراکتور، کمباین، دنباله‌بند) و آبیاری نوین را رایگان انجام می‌دهیم به شرط آنکه کشاورزان هر یک از چهار چاه به صورت تجمیع شده به فعالیت بپردازند، همچنین تا ۲ سال کود رایگان در اختیار آنان به عنوان مشوق قرار می‌دهیم.

وزیر کشاورزی با بیان این که روستای حاجی‌تپه به عنوان پایلوت تجمیع اراضی را انجام دهد، افزود: از سال ۴۱ اصلاحات اراضی باعث خرد شدن اراضی شد، در حال حاضر برای اقتصادی و معیشتی شدن کشاورزی درصدد یکپارچه‌سازی اراضی هستیم؛ البته در این بین حق هیچ کشاورزی از بین نمی‌رود و سهم هر کشاورز بر اساس زمین خود مشخص است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی با بیان این که درآمد کشاورزان با تجمیع اراضی بیشتر می‌شود، گفت: اجرای این مهم نیازمند یک همت است، البته حمایت نمایندگان مردم این منطقه در مجلس و استاندار در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *