داورزنی: ثبات فدراسیون والیبال در شرایط فعلی باید حفظ شود/ تمایلی ندارم رئیس فدراسیون ایران باشم

12:22 - 16 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۳۶۳۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رئیس فدراسیون والیبال گفت: دغدغه جابجایی در رأس فدراسیون به اجرای برنامه‌ها لطمه وارد می‌کرد.

خبرگزاری میزان - محمدرضا داورزنی در برنامه تلویزیونی شبکه 5 سیما درباره بازنشستگی‌اش و مسائل پیرامون والیبال ایران اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*یک نهاد اجرایی در صورتی که به کارمندی نیاز داشته باشد، می‌تواند او را تا 65 سالگی نگه دارد. من 62 ساله هستم و هنوز 3 سال دیگر می‌توانم به فعالیت دولتی ادامه دهم. همچنین بعد از پایان معاونت وزارت به عنوان مشاور وزیر در حال فعالیت هستم و تا 65 سالگی با توجه به نظر وزیر می‌توانم کار کنم ولی انگیزه‌ای برای فعالیت و ماندن به این شکل ندارم.

*کمیته بین‌المللی المپیک در سال 2017 اعلام کرد، دولت‌ها می‌توانند به فدراسیون‌ها کمک کنند و با آنها هماهنگ باشند اما نباید منجر به دخالت‌ها دولت‌ها شود. دولت‌ها می‌توانند روی پولی که به فدراسیون‌ها می‌دهند، نظارت داشته باشند.

*فدراسیون‌ها، نهادهایی مستقل هستند که نمایندگان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در مجمع آن حضور دارند اما رئیس مجمع، رئیس فدراسیون است. این موضوع در برنامه هفتم دیده شده است و قرار است فدراسیون‌ها از لیست نهادهای عمومی خارج شوند. در حال حاضر، فدراسیون‌ها مثل اداره کل ورزش و جوانان، مورد نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی قرار دارند.

*ثبات فدراسیون والیبال در شرایط فعلی باید حفظ شود چون در سال 2023، باید در مسابقات زیادی شرکت کنیم که مهمترین آنها، رقابت‌های انتخابی المپیک است. دغدغه جابجایی در رأس فدراسیون به اجرای برنامه‌ها لطمه وارد می‌کرد.

*ماموریت بهروز عطایی به طور کلی در تیم ملی بزرگسالان است. فاصله کمی بین رویدادهایی مثل بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک وجود دارد. با توجه به مسائلی مثل شیوع مجدد کرونا در چین (میزبان بازی‌های آسیایی) باید 2 تیم ملی برای شرکت در رویدادهای مختلف داشته باشیم.

*مهم‌ترین مسابقه برای ما در سال 2023، انتخابی المپیک است که پیش از آن باید در لیگ ملت‌ها نیز با قدرت ظاهر شویم. چالش بزرگ ما، انتخاب بازیکنان برای مسابقات مختلف است. برای مثال، قهرمانی در بازی‌های آسیایی به لحاظ معافیت از خدمت سربازی برای بازیکنان و حفظ قهرمانی برای فدراسیون، اهمیت دارد. هنوز در این مورد تصمیم نگرفته‌ایم.

*نباید حاشیه‌ها در مسابقات لیگ وجود داشته باشد. البته بیشتر این حواشی پس از پایان بازی به تحریک تماشاگران اتفاق افتاده است. تصمیمات کمیته انضباطی قطعا بازدارنده خواهد بود تا بازیکنان تحت هر شرایطی خود را کنترل کنند.

*در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا، تمایلی ندارم که رئیس فدراسیون ایران باشم. نباید کار یک فدراسیون به یک نفر گره بخورد باید به نسل جدید مدیران کمک کرد تا بتوانند روی ریلی که تنظیم شده حرکت کنند. حضور من در کنفدراسیون والیبال آسیا، کمک به حفظ حقوق والیبال ایران خواهد بود که اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *