کتابداران در خط مقدم جبهه دانایی هستند

11:15 - 16 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۳۵۱۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مدیرکل امور استان های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در شورای اداری کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی از کتابداران به عنوان افسران جبهه دانایی در خط مقدم کار عظیم فرهنگی نام برد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی ، جلسه شورای اداری اداره‌کل با حضور محمدعلی میرزایی، مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ نواب علوی، رئیس اداره امور استان‌ها؛ اسد بابایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی؛ رؤسای ادارات شهرستان‌ها و اعضای ستاد اداره‌کل در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

محمدعلی میرزایی، مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ابتدای این جلسه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی بیان داشت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی، تمام عمر خود را وقف اسلام و ایران کرد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از ایجاد گروه تکفیری داعش، سردار قاسم سلیمانی برای بخشی از مردم ناشناخته بود گفت: رشادت‌ها و دلاوری‌های شهید سلیمانی از دوران جنگ تحمیلی آغاز و پس از آن در فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله(ع) کرمان، مسئولیت امنیت مرزهای شرقی و جنوب شرقی کشور را عهده‌دار شد و اقدامات مهم و اثرگذاری را در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان انجام داد و سپس در مقام فرماندهی نیروی قدس سپاه، خدمات فراوانی را در تقویت جبهه مقاومت به سرانجام رساند که اوج این خدمات در مبارزه با گروه تکفیری داعش و شکست این حکومت خودخوانده جعلی بود.

میرزایی یکی از مهم‌ترین سیاست های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را آشناسازی مردم با مجموعه فعالیت‌های انجام شده در کتابخانه‌های عمومی عنوان کرده و افزود: ظرفیت عظیم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در فرهنگ جامعه مغفول مانده است، لذا یکی از مهم‌ترین اقدامات در مجموعه نهاد، شناساندن جایگاه و اهمیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان شبکه‌ای عظیم و سراسری در سطح کشور برای مسئولین و عموم مردم است.

مدیرکل امور استان‌های نهاد از کتابداران به عنوان افسران جبهه دانایی در خط مقدم کار عظیم فرهنگی، علی رغم وجود برخی مشکلات یاد کرد و گفت: مسائل و مشکلات پیش روی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بایستی به عنوان دغدغه برای مسئولین فرهنگی و کشوری تبدیل شود. وی کتابخانه‌های عمومی را از جمله مراکز غنی فرهنگی به شمار آورد و افزود: بایستی از کتابخانه و کتابخوانی به عنوان ستون فرهنگی جامعه نام برد زیرا هر چقدر با ترویج فرهنگ کتابخوانی و اهمیت دادن به کتاب و کتابخانه، می‌توانیم مردم به‌ویژه نسل جوان را با کتاب مأنوس کنیم، به همان میزان از وقوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در بازطراحی خدمات کتابخانه‌های عمومی بیش از ۶۰ نوع خدمت فرهنگی برای همه اقشار جامعه پیش‌بینی شده است. وی همچنین با اشاره به اینکه اکثر مراجعین کتابخانه‌های عمومی گروه سنی کودک و نوجوان هستند، تقویت بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور را از جمله سیاست‌های جاری نهاد دانست.

میرزایی ضمن تأکید بر تسریع در شروع فاز عملیاتی بازطراحی کتابخانه مرکزی تبریز، ایجاد کتابخانه مرکزی در استان‌های فاقد کتابخانه مرکزی و همچنین بازطراحی و بازتعریف خدمات جدید در کتابخانه‌های مرکزی موجود را یکی از سیاست‌های مهم نهاد در حوزه توسعه و ترویج کتابخوانی دانست.

اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی از وی به عنوان اسوه ماندگار جبهه مقاومت یاد کرد. وی با ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی در شش ماه گذشته به تشریح شاخص‌های مورد ارزیابی در کمیته تحول کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی پرداخت.

در ادامه جلسه اعضای شورای اداری کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی به بیان مسائل، مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.

گفتنی است مصاحبه تخصصی با رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی از اهم برنامه‌های سفر ۳ روزه مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آذربایجان شرقی بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: کتابداران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *