رقابت 2 استقلالی بر سر رسیدن به نیمکت تیم ملی!

10:21 - 15 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۲۴۴۳
برخی خبرها حاکی از آن است که شانس امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی برای برعهده گرفتن سرمربیگری تیم ملی افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان _ روزنامه خراسان نوشت: بیش از یک ماه از حذف تیم ملی ایران از جام جهانی قطر می گذرد و تقریبا همین مدت است که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی هم تهران را ترک کرده است و هر روز اخبار ضد و نقیضی درباره آینده کاری او در رسانه های داخلی و خارجی منتشر می شود.

همین چند روز پیش بود که رسانه های قطری و عربی از توافق کی روش با فدراسیون فوتبال قطر برای هدایت تیم ملی این کشور خبر دادند و این خبر اگر رسمی و قطعی باشد به منزله پایان همکاری مرد پرتغالی برخلاف میل فدراسیون فوتبال ایران با تیم ملی است.

با وجود این موضوع سرمربیگری تیم ملی به تازگی در جلسه هیئت رئیسه مطرح شده و هنوز هم در این باره تصمیمی گرفته نشده است. نخستین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از حذف تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در حالی  با حضور ۱۰ عضو برگزار شد که بررسی وضعیت نیمکت تیم ملی در شرایطی که این موضوع در دستور جلسه نبود، با حضور اعضا بحث و تبادل نظر شد .

موضوع مسلم این است که در این جلسه تنها صحبت‌های مقدماتی درخصوص آینده تیم ملی مطرح شده است و هنوز مدیران فدراسیون در این موضوع بسیار مهم به تصمیم قاطع و واحدی نرسیده‌اند. هرچند در روزهای اخیر اخباری درباره توافق نهایی قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون قطر در رسانه‌های این کشور منتشر شده است،اما برخی مسئولان رده بالای فدراسیون تا زمان قطعی نشدن عقد قرارداد وی با میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، امید خود را برای ادامه همکاری با مربی پرتغالی از دست نخواهند داد و به همین دلیل احتمال حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ هنوز از بین نرفته است.

از طرفی مخالفت صریح برخی اعضای هیئت رئیسه با حضور کی‌روش یا هر مربی خارجی دیگری روی نیمکت تیم ملی و تلاش آن‌ها برای انتخاب یک مربی ایرانی، شانس امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی را برای برعهده گرفتن سرمربیگری تیم ملی به شکل درخور توجهی افزایش داده است.

این مسئله آن قدر جدی است که حتی رسانه الخلیج امارات دیروز به آن پرداخت و  از آغاز مذاکرات فدراسیون با سرمربی فعلی تیم اتحاد کلبا خبر داد.

شبکه دبی اسپورت امارات هم  به پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران به فرهاد مجیدی سرمربی سابق استقلال و کنونی اتحاد کلبا پرداخت.

شبکه دبی اسپورت نوشت: «فرهاد مجیدی سرمربی ایرانی اتحاد کلبا هنوز در زمینه پیشنهاد فدراسیون ایران موضع گیری نکرده و سکوت را در پیش گرفته است.»

با این حال به ظاهر آرای موافق حضور قلعه‌نویی در تیم ملی به نسبت شاگرد سابق خود در هیئت رئیسه بیشتر است. البته از جواد نکونام و یحیی گل محمدی هم به عنوان دیگر گزینه های داخلی هدایت تیم ملی نام برده می شد، اما به نظر می رسد این دو مربی یا به دلیل پاسخ منفی یا مسائل دیگر از بین گزینه های مسئولان فدراسیون فوتبال حذف شده اند و باید دید در نهایت سرمربی تیم ملی از بین دو مربی استقلالی انتخاب می شود یا این که کی روش خواهد ماند و گزینه سوم هم انتخاب یک مربی خارجی است!

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *